Про це на своїй сторінці у фейсбук написав ексміністр інфраструктури Володимир Омелян.

"Сьогодні, за 8 днів до Нового року, постанова про внесення змін і продовження дії ембарго до 31 грудня 2021 не підписана прем'єр-міністром України, не опублікована, а значить не вступила в силу. Таким чином, формально, з 1 січня 2021 Україна свідомо відкриває свій ринок для товарів, що походять з Російської Федерації", – написав ексміністр.

За його словами, вже сьогодні на кордоні України зосереджено 1500 вантажних залізничних вагонів, зареєстрованих раніше резидентами Російської Федерації.

"Вони готуються до в'їзду на територію України з 00:00 1 січня 2021. І це тільки та кількість, яку вдалося відстежити і про яку можна говорити відкрито і з підтвердженням", – зазначив Омелян.

"Фактично кількість російського металобрухту, який буде ввезений на митну територію України з 1 січня 2021 буде набагато більшою. І це тільки один випадок на прикладі лише однієї галузі, до чого призводить бездіяльність і спроби створити "вікно можливостей" шляхом небажання продовження ембарго на ввезення російських товарів на територію України", – додав він.

За словами ексміністра, вагони – це лише верхівка айсберга. "Скасування ембарго стосуватиметься всіх без винятку галузей економіки України – від хімічної промисловості до фармацевтики. Крім морального фактора, стану "ні війни, ні миру" – негативні наслідки скасування ембарго в кількісному вираженні в вигляді збитків для українського бізнесу, інвесторів, виробників важко навіть спрогнозувати", – підкреслив він.

На думку Омеляна, продовження ембарго – це питання національної безпеки, захисту інтересів України, власних громадян, власних виробників, власних інвесторів.

"Спроби на рівні Кабінету міністрів відкрити ринок для російських товарів в існуючих умовах – свідома робота на Російську Федерацію. Закликаю прем'єр-міністра Дениса Шмигаля, міністра інфраструктури Владислава Криклія забезпечити термінове підписання і оприлюднення рішення про внесення змін до Постанови №1147 від 30 грудня 2015 року та продовження в чинній редакції дії ембарго на ввезення товарів з Російської Федерації", – написав він.

"На моє переконання, ситуація зі спробою відкриття українського ринку для російських товарів, яка створена штучно і загрожує національній безпеці України, повинна бути терміново взята на особливий контроль Радою національної безпеки і оборони і Комітетом Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки. Дії конкретних посадових осіб, причетних до спроб непродовження ембарго, повинні бути ретельно перевірені органами Національного антикорупційного бюро України", – підсумував ексміністр.

Нагадаємо, раніше вагонобудівні та логістичні компанії неодноразово заявляли про те, що непродовження ембарго на ввезення вживаних вагонів з Росії поставить галузі на межу виживання. Компанії вимагали від уряду і Укрзалізниці надати чіткий план списання старих вагонів і закупівлі нового рухомого складу, щоб забезпечити безпеку руху і вантажоперевезень.