Сьогодні у Манілі близько 3,5 млн. мотоциклів. Щороку вони викидають в атмосферу до 10 млн. тонн вуглекислого газу.

"Ось так виглядає новий повітряний фільтр. А ось такий вигляд він має вже після місяця експлуатації у нашому місті. Цей фільтр допоможе вам оцінити якість повітря, яким ми дихаємо", - каже мер району Мандалуйонг-Сіті Бенгур Абалос.

Нові трицикли оснащені електромоторами, які працюють на таких же літієво-іонних батареях, що й ноутбуки та мобільні телефони. У рамках експерименту організатори проекту залучать 4 станції, які зможуть повністю заряджати мотоцикли менш ніж за годину. Одна з них, до слова, працюватиме на сонячній енергії.

Батареї розраховані на 2 000 повних циклів зарядки-розрядки. Це вигідно відрізняє їх від свинцево-кислотних акумуляторів, якими оснащені старі моделі електричних триколісних мотоциклів. Ті батареї потребували заміни раз у рік.

У рамках проекту також планують створити нові робочі місця з виробництва екологічних транспортних засобів.

"Щоб встановити електромотор в мотоцикл, в принципі, нам потрібні батарейки та сам двигун. Їхню інсталяцію можуть здійснювати місцеві спеціалісти. Той факт, що ми можемо розробити креативне рішення, яке дасть нові робочі місця для населення, задіяти місцеві технології і, зрештою, вирішити більш серйозні проблеми, дуже надихає", - каже спеціаліст з енергетики Маніли Сохаїл Хасніє.

Нові електротрицикли не лише екологічно чисті, а й економні. Їхня експлуатація обійдеться водіям удвічі дешевше від бензинових. Економія на цих витратах дозволить мото-таксистам збільшити заробіток.

"Раніше ми отримували всього 400 песо з одного мотоцикла. З цієї суми потрібно вирахувати вартість бензину, тобто я заробляв лише близько 200 песо. Натомість експлуатація електричних трициклів обходиться всього у 50 песо. Відтак, ми можемо заробляти до 500 і навіть 600-700 песо", - каже водій електротрицикла Ренальдо Гамо.

Електричні триколісні мотоцикли є частиною проекту з впровадження високоекономних альтернативних видів транспорту на Філіппінах. За підрахунками спеціалістів, 20 тисяч таких трициклів щодня заощаджуватимуть до 100 тисяч літрів бензину і приблизно 35 мільйонів доларів у рік.