Тідо Бруссіг (дизайнер виставки та музею): “Проектування виставки завжди залежить від роботи з її експонатами. Іншими словами, завжди існує зв'язок між дизайном та темою, яку висвітлює експозиція. Починаєте з нуля. Ви знаєте, наприклад, що хміль є в пиві і все. І ми, звісно, багато про цю рослину не знали. Так і починається дослідження”.
Головне завдання музею, який, до речі, спроектували як сад хмелю, - представити головний складник пива широкому загалові. Музейне приміщення розташоване у віддаленому селі регіону Хеллертау.
Крістіан Гьольцл (дизайнер виставки): “Ми проектували цей музей півтора роки. Дивлячись на нього зараз, усе здається настільки очевидним. Можна спитати: "Чим вони займались увесь цей час?" Однак, придивившись уважніше до деталей, усвідомлюєш, що було затрачено дуже багато зусиль. Для нас це особливий проект, адже це - цілий музей. Зазвичай ми займаємося виставками, але тут у нас з'явився шанс оформити весь музей”.
Стара машинерія, в'язки хмелю… кожний експонат музею може щось розповісти про "хмільну" культуру. Саме тут відвідувачі можуть уявити, як в давнину працювали женці. Та з появою збиральних машин - така професія просто зникла.
Крістоф Пінцль (директор музею): “З самого початку планували створити не лише науковий музей, але й таке місце, яке викликало б емоції. Хотіли зробити це таким чином, щоб і приїжджі розуміли що до чого, і місцевий люд, який дуже багато знає про культивацію хмелю, не розчарувався”.
Експозиція музею мала бути "емоційною" - такою була умова, щоб отримати тут роботу. Агенції дизайну виставок довелось обирати з-поміж багатьох конкурентів. Складне, проте захоплююче завдання.
Крістіан Гьольцл (дизайнер виставки): “Дизайнером виставок стаєш, коли відчуваєш неймовірний потяг до роботи, пов'язаної з культурою. Іншими словами, треба цікавитися тим, щоб складна тема стала доступною загалу, та ще й розважала його. Але ось такий цілісний проект не є нормою”.
Фірма HundB займається дизайном вже кілька років. В її активі - і проектування невеликих інсталяцій, як, наприклад, в Лісабоні, і розробка багатьох великомасштабних проектів.
Крістіан Гьольцл (дизайнер виставки): “Для мене хороша виставка - як хороший фільм. У мене є сценарій - дуже хороший сценарій. У фільмі мають бути яскраві моменти, напруження, постійно мають відбуватися вражаючі речі. А закінчується все дуже незвичайно”.
Саме ця стратегія спрацювала у Вольнзаху, де Тідо Бруссіг та Крістіан Гьольцл перетворили музей хмелю на щось значно більше, ніж просте знайомство з головним складником пива.
3 хв
Фірма HundB спроектувала незвичайний музей хмелю
Ось виставка в незвичайному музеї, який присвятили хмелю. Експозицію спроектували Тідо Бруссіг та Крістіан Гьольцл із мюнхенської фірми HundB.