Поки у стінах газового монополіста домовляються лише про створення спільного підприємства з НАК "Нафтогазом України".
"Заполярне родовище у Тюменській області Росії дає щороку 100 млрд. куб. м газу - це приблизно 5 частина від загального обсягу видобутку. Проте допустити НАК "Нафтогаз" до подібних природних багатств, у разі створення СП, у "Газпромі" не планують", - каже кореспондент Вікторія Луцько.
Таке спільне підприємство передбачатиме з одного боку - українську ГТС та родовища, зокрема на шельфі Чорного морі. З іншого - доступ українських газовиків на розробки газових родовищ в Росії. Та створенням спільного підприємства на паритетних засадах у "Газпромі " обмежуватися не планують.
"2 компанії повинні злитися. Ось це і є привальне розуміння! Адже коли ми говоримо про СП - ми розуміємо надалі злиття НАК "Нафтогаз" і "Газпрому", а не СП ради СП", - каже голова правління "Газпрому" Олексій Міллер.
Розмови про зниження ціни на блакитне паливо для України чи принаймні перегляд формули її утворення - як того хочуть українські чиновники, вже відійшли на другий план, кажуть у "Газпромі". Можуть пообіцяти лише зниження вартості газу для населення - до 60 доларів за тисячу кубометрів. Саме стільки зараз платять "Газпрому" росіяни.
Та українську сторону такі перспективи не задовольняють. За словами урядовців, навіть мови про злиття компаній наразі бути не може.
"Ні, ми не розглядаємо навіть можливості злиття з "Газпромом", а ось що стосується на паритетних засадах з врахуванням наших інтересів - це завантаження ГТС та ціноутворення - це ми розглядаємо", - каже міністр палива та енергетики України Юрій Бойко.
"Зараз ведуться переговори тільки про створення, можливість створення спільного підприємства", - каже віце-прем'єр-міністр України Андрій Клюєв.
Експерти також не підтримують об’єднання компаній. Кажуть, без втрат з українського боку в такому випадку не обійдеться. Однак і такий сценарій може мати свої переваги.
"НАК може отримати родовища про які зараз говорять, НАК може модернізувати ГТС, аби добудувати Богоричани-Ужгород, і збільшити прокачку газу до країн Європи, тобто ці 2 позиції головні", - каже експерт з енергетичних питань Валентин Землянський.
Щоправда, за різними оцінками на модернізацію української газотранспортної системи потрібно від 2 до 6 мільярдів доларів. І незважаючи на пропозиції українського уряду іншим європейським країнам вкладати гроші у цю справу, наразі, конкретних рішень так і не ухвалено. Чи не єдиний хто пропонує гроші на оновлення української труби "Газпром". Але на своїх умовах.