За словами учасників ринку, скорочення триватиме протягом всього року. Першими з ринку йдуть ті компанії, які не є афілійованими з банками або автодилерами. Оскільки минулого року обсяг нових угод становив 2,5 млрд. грн., при загальному обсязі чинних договорів - 27 млрд. грн. Це найгірший показник останніх років, зауважують у Держфінпослуг.

Валентина Левченко (член Держфінпослуг): "У нас піковий був 2007 рік, було укладено договорів на суму понад 16 млрд. грн. і загальна вартість їх складала 20 млрд. грн."

Найчастіше послугами лізингу користуються при купівлі транспортних засобів. На них припадає майже 60% від загального обсягу ринку, далі йдуть сільське господарство та будівельна галузь. При чому, за словами учасників ринку, за останній рік суттєво зросла частка сільськогосподарської техніки.

Петер Оберауер (генеральний директор "Райффайзен лізинг Аваль"): "Згідно статистки по видах устаткування, яке здається в оренду в лізинг, питома вага сільськогосподарської продукції збільшилося на 10,5%."

Переважна більшість клієнтів лізингових компаній - корпоративні, населення поки не надто активно користуються цим видом фінансових послуг. Головною причиною цього, компанії називають норми дискримінаційне законодавство, через яке ставки і перший внесок за лізинговими угодами вищі ніж при банківському кредитуванні.

Тетяна Федорова (голова юридичної групи "Українське об'єднання лізингодавців"): "Якщо відсотки по кредитам на сьогодні не оподатковуються податком на додану вартість, то комісія та відсотки в межах договорів фінансового лізингу є предметом оподаткування в частині подвійної ставки НБУ."

Вирівняти ситуацію можна лише змінами до законодавства, кажуть юристи Асоціації лізингодавців. І вже направили свої пропозиції на розгляд податковому комітеті парламенту. Втім, навіть у разі позитивного вирішення питання, банкіри не вбачать у лізингових компаніям серозних конкурентів у сегменті кредитування фізосіб. Пояснюють свою впевненість психологією українців.

Руслан Співак (заступник директора роздрібного бізнесу "Піреус Банку" в Україні): "Психологія українського споживача, вона перш за все направлена на те, щоб отримати у власність, те що купується, як ми знаємо, умовою лізингового договору є отримання права власності в кінці контракту."

Втім, саме відсутність права власності на об'єкт лізингу може стати в нагоді. Оскільки, відповідальність за майно несе саме юридичний власник. Якщо, наприклад, автомобіль, що знаходиться у лізингу, потрапив у ДПТ, всі пов’язані з цим проблеми має вирішувати саме компанія лізингодавець, а не її клієнт.