Марнувати час на дрібниці, за традицією, не стали. Салон новинки вміщає майже півтори тисячі людей. Класифікувати інноваційний транспорт складно - метро це, чи трамвай... Навіть китайці, які вигадали унікальний дизайн, наразі не можуть дати новинці настільки ж оригінальне ім'я. От і називають своє чудо техніки "автобус на широко розставлених ногах" або ж "автобус рачки".
Хоча, це не головне. Значно важливішою є ефективність. Пекін разом з Мехіко очолює список столиць з найбільш щільним вуличним рухом. Швидкість потоку - не більше 20 км/год. А новий автобус дозволить розігнатися до 50 км/год.
"Звичайні автобуси займають щонайменше одну смугу на дорозі. Вони зупиняються на зупинках, що різко знижує пропускну здатність вулиць і заважає іншим водіям. Тому я вирішив - чому б автобуси просто не підняти у повітря", - каже конструктор Сон Ючжоу.
Здавалось би, ідея лежить на поверхні - підняти над землею пасажирський салон і звільнити проїзд для автомобілів. Але китайці вирішили піти ще далі, як результат - не автобус, а цілий поїзд. Завдяки цьому дітище винахідливих конструкторів зможе перевозити значно більше пасажирів.
Люди знаходитимуться на висоті двоповерхової будівлі, адже автобус стоїть на п'ятиметрових ногах. А шестиметрова ширина цього транспорту дозволить автомобілям просто проїжджати під ним, як у тунелі.
"Такі автобуси на ногах - це новаторський винахід. Вони дозволяють збільшити місткість міського транспорту і при цьому не перевантажують і без того забиті вулиці", - каже еколог Китайської академії наук Цзянь Венбо.
Двигун у транспорту електричний. А частково поповнювати енергію будуть сонячні батареї. Це, зрозуміло, обмежить швидкість автобуса до 60 км/год, але зараз для пекінського міського транспорту і це мрія.
Спеціальні лазерні промені дозволять визначати, наскільки близько автомобіль знаходиться до стінок мобільного тунелю, і попереджати про повороти та інші маневри багатотонної конструкції.
"Теоретично автобуси на ногах - це недалека перспектива, адже у їхньому конструюванні немає нічого надскладного і вони не створюють додаткових перешкод на вулицях міста", - каже еколог Китайської академії наук Цзянь Венбо.
Єдине, що бентежить владу, - ціна. Сорокакілометрова траса з автобусом обійдеться у $7,5 млн. Хоча винахідники транспорту переконують, що це не дорого. Аналогічна ділянка метро коштує вдесятеро дорожче плюс щонайменше 3 роки на будівництво.
Наразі влада Пекіна погодилась на експериментальний дев'ятикілометровий відрізок. Автобус на ногах тут з'явиться вже зовсім незабаром.