У будівлі на північ від Санкт-Петербурга знаходиться офіс секретної контори, яка ніколи не припиняє роботу. Її прозвали "фабрика тролів", тому що тут співробітники наповнюють соціальні мережі прокремлівською пропагандою. Вони позмінно, цілодобово пишуть коментарі, пости, наповнюють інтернет "правильними думками".

Людмила Савчук пропрацювала в конторі 2 місяці. Як і сотні інших молодих людей, її привабила хороша заробітна плата. Але в підсумку, відчуваючи почуття відрази, вона звільнилася.

"Ми, наприклад, позитивно пишемо про роботу уряду. Далі новина викладається докладна, і потім ми підводимо до думки про те, що наше життя стає все краще і краще. Або, якщо це завдання стосується, наприклад Америки, то підводимо до думки про те, що там їм дуже погано живеться і буде тільки гірше", — розповідає Савчук.

Кілька ЗМІ розслідували діяльність так званої "фабрики тролів". Цим зайнялася і "Новая Газета", чи не єдине незалежне ЗМІ Росії. "Новая Газета" опублікувала список "ників" — сотні імен, під якими щодня публікуються тисячі коментарів.

"Два головних герої замовних постів — це Володимир Путін і Сергій Шойгу. Дві теми, теми які найчастіше зустрічаються — це створення негативного фону навколо української політики і створення позитивного фону, пов'язане з зовнішньою і внутрішньою політикою Кремля", — розповідає журналіст "Нової Газети" Діана Хачатрян.

Якщо участь Росії в бойових діях на сході України офіційно не підтверджено, то війна інформаційна — факт, який підтверджують навіть самі прокремлівські політологи.

Журналіст одного з федеральних каналів, який не захотів називати своє ім'я, так описує роботу своїх колег: "Мало хто читає газети, мало хто заходить в інтернет — люди дивляться телевізор. Те, що показують в телевізорі — це страшно: жахливі бандерівці, які сподіваються знищити всіх російськомовних в Україні. Брехня поставлена ​​на потік, на справжній виробничий потік. ЗМІ в тій країні, в якій я працюю, в якій я живу, виявилися, за великим рахунком, такими ж, як і ЗМІ 30-их років у Німеччині".

Невідомо, скільки ще триватиме ця інформаційна війна, і які будуть у ній втрати.