Згідно з новою системою, перед початком посадки пілоти переводитимуть двигуни у режим малої тяги, а сам спуск буде плавним і стабільним. Тобто приземлення нагадуватиме планерування, під час якого використовують не мотори, а крила.

Капітан Хосе Луї Морета Ґомез - один з найдосвідченіших пілотів іспанських авіаліній. За 20 років роботи на лайнерах серії А320 він налітав понад 14 тисяч годин. Капітану Мореті та другому пілоту Хуану Перезу випала честь одними з перших випробувати нову систему. На висоті 9000 метрів вони переводять двигуни у режим малої тяги та розпочинають планерування до Міжнародного аеропорту Барахас у Мадриді.

Хосе Луї Морета Ґомез (пілот): "Як тільки ми отримаємо дозвіл на зниження до певного рівня, спробуємо спуститись без використання тягової потужності двигунів. Навпаки - ми знизимо оберти. Це зекономить пальне та зменшить викиди CO2. Зрозуміло, такий спуск залежить від руху повітряного транспорту, погоди та завантаження аеропорту."

А320 та Boeing 737 - найпопулярніші лайнери для коротких та середніх перельотів у Європі. Такі літаки викидають в атмосферу близько 9 т вуглекислого газу на 1000 км. Завдяки плавному спуску та переведенню двигунів у режим малої тяги можна заощадити щонайменше 100 кг пального і відповідно знизити рівень викидів CO2 на тонну.

Хуан Перез (пілот): "Думаю, найбільш вдале порівняння - це спуск на автомобілі з гірки на нейтральній передачі. Тобто, можна стабільно їхати зі швидкістю, скажімо, 90 км/год і при цьому тримати низькі оберти двигуна."

Плавна посадка та ледве працюючі двигуни позитивно позначаються на комфорті пасажирів. Нова система зменшує час приземлення на 4 хв., знижує шум від моторів на 6 дБ та дозволяє уникнути турбулентності.

Хуана Перез (пасажирка): "На мою думку, це хороше рішення. Воно допоможе зменшити забруднення атмосфери і не пов'язане з великими ризиками."

Минулоріч на Кліматичному саміті в Копенгагені представники Міжнародної асоціації авіатранспорту (IATA) погодились вдвічі зменшити викиди вуглекислого газу до 2050 року. Першою втілювати цю ініціативу почала провідна іспанська авіакомпанія Iberia. Згодом програму підтримали авіаперевізники Icelandair та TAP Portugal.