Про це пише польська газета Rzeczpospolita з посиланням на заяву Глави польської Державної комісії з вивчення авіаційних подій Едмунда Кліха.

Видання відзначає, що Кліх чув записи "чорних скриньок" і ознайомлений зі стенограмою переговорів у кабіні пілотів. Він, незважаючи на те, що розслідування ще не завершене, однозначно покладає провину на екіпаж літака.

"У мене сиве волосся, я йду на ризик і відповідаю за це. Я вважаю, що суспільство повинно бути в курсі", — заявив Кліх.

За словами експерта, на аеродромі під Смоленськом не було системи направлення літаків типу ILS. Тому пілоти після зниження до певної висоти — 100 метрів — повинні були відмовитися від посадки, так як злітно-посадкової смуги не видно. Однак, виходячи із записів чорного ящика, пілоти свідомо пішли на зниження. Послідували команди: 90 метрів, 80 метрів.

"Літак розбився поряд з аеродромом. Швидше за все, пілоти продовжили маневр, хоча на висоті 100 метрів вони землі не побачили. Прилади не підвели екіпаж", — цитує видання Кліха.

"Це спростовує спекуляції про те, що льотчики могли не знати, на якій висоті вони насправді знаходилися. Однак вони не реагували на сигнали про те, що було вже дуже низько, навіть на застереження: "перед тобою земля", — додав експерт .

Розшифровка самописців літака Качиньського повністю завершена.