Системи ABS та ESP дещо знизили ці ризики. Однак навіть вони іноді спрацьовують надто пізно.
"Щораз більший акцент робиться на безпеку, іншими словами - на те, щоб уникнути ДТП. Ми вже зараз застосовуємо дуже цікаві та високоефективні системи, як от ESP - програма електронної стабілізації. У майбутньому ставка робитиметься на вдосконаленні систем помічника водія, першочерговим завданням яких буде саме уникнення аварій", - каже керівник дослідницької групи Volkswagen Матіас Рабе.
В ідеалі, електроніка повинна спрацьовувати ще до того, як водій помітить небезпеку. Сучасні системи оснащені камерами та радарами: машина фіксує все, що відбувається навколо та попереджає водія. Та ці системи можуть повідомити про імовірну небезпеку лише у полі зору машини.
Однак науковці розробили систему, яка здатна "бачити" навіть те, що відбувається за рогом. Якщо за поворотом існує небезпека, бортовий комп’ютер враз сигналізує тривогу. Водія попереджено заздалегідь.
Автомобілі через безпровідний зв'язок обмінюються своїми координатами та даними про швидкість. Якщо на дорозі раптом ламається якесь авто, усі водії в радіусі кілометра отримують попередження про це.
Так звана "сліпа зона" також більше не загрожує водіям. Ця система інформує про розташування інших машин, які їдуть поблизу. Автомобіль, як бачимо, є розумнішим за свого водія. Якщо той раптом надумає піти на обгін, а поруч є інше авто, спеціальний дисплей та вібро-сигнал попереджають про це.
"В комплексі органи чуття людини є набагато досконалішими за будь-які технології. Але якщо взяти окремі функції, як-от здатність бачити в тумані, то у радара куди краща видимість. Ще одне, що є дуже важливим, це те, що людині властиво втомлюватися, вона може бути неуважною. Тоді як техніка - завжди напоготові", - каже керівник дослідницької групи Volkswagen Матіас Рабе.
Втім, чи насправді комп’ютер кращий водій - ще покаже час. За десять років автопілот повинен досягти своєї досконалості. Поки ж, водіям залишається покладатися на себе.