Інформацію про це повідомило джерело в правоохоронній структурі, передають Українські новини.

У ГПУ підозрюють, що найбільший тендер в порту "Южний" на проведення днопоглиблення був організований з грубими порушеннями закону.

Переможець торгів – китайська компанія ChinaHarbour Engineering Сompany Ltd. (Знесена) не надала Адміністрації морських портів України (АМПУ) весь пакет документів, зокрема, ліцензію на проведення будівельних робіт і реєстровий сертифікат судноплавства України про визнання права компанії на проведення днопоглиблювальних, промірних і водолазних робіт.

По-друге, вже через день після укладення договору вартість послуг зносу була завищена на 143 мільйони гривень шляхом підписання додаткових угод до контракту.

Третя причина перевірки в порту – днопоглиблювальний флот CHEC прибув до місця проведення робіт на півтора місяця пізніше терміну, затвердженого календарним планом проведення робіт.

За інформацією АМПУ, контракт на суму 1,065 мільярда гривень на будівництво об'єкта "Реконструкція перспективного вантажообігу морського порту "Южний" (днопоглиблення біля причалів № 23-25) був укладений 18 травня 2017 року. Китайська компанія зобов'язувалася завершити роботи в березні 2018 року.

Але фактично з першого дня реалізація контракту проводилася з грубими порушеннями закону.

"Одна з вимог статті 36 Закону України "Про державні закупівлі" до договорів закупівель зобов'язує учасника-переможця торгів по час укладення договору надати дозвіл на провадження певного виду господарської діяльності. Роботи в "Южному" відносяться до IV і V категорії складності і вимагають ліцензування.

Відповідно до реєстру Державної архітектурно-будівельної інспекції України зніс було видано ліцензію лише 30.06.2017, тобто на момент укладення договору компанія такої ліцензії не мала, що суперечить Закону "Про державні закупівлі". Як повідомляв сайт АМПУ, CHEC приступила до робіт 20.06.2017, ще не маючи ліцензії. Але згідно з контрактом робота без ліцензії не може бути прийнята і оплачена.

Ще більш грубе порушення законодавства – китайська компанія не пройшла сертифікацію систем управління (менеджменту) якості в національній системі сертифікації УкрСЕПРО, системі сертифікації Регістру і в міжнародній системі сертифікації SIC (Systemof Independent Certification)", – повідомив співробітник правоохоронного органу.

Китайська компанія зобов'язана була доставити в порт "Южний" все необхідне обладнання до 7 липня 2017 року. Умови були зафіксовані в Календарний план проведення робіт. Однак у встановлений термін прибула лише третина обладнання. Другий і третій караван флоту зніс, за офіційною інформацією АМПУ, з'явилися в порту "Южний" через півтора місяці – 24 серпня 2017 року.

АМПУ і зніс підозрюють в тому, що, вдавшись до підписання додаткових угод, чиновники і підрядники систематично маніпулюють вартістю виконання робіт. Сотні мільйонів гривень, внесені в контракт №77-В-ЮЖФ-17 під виглядом "інших супутніх витрат", створили поле для непрозорого освоєння коштів і корупції.

"Аналіз зібраних матеріалів дає підставу зробити висновок, що керівництво Южненського філії АМПУ системно порушує законодавство про закупівлі, нормативні акти з ціноутворення в будівництві, валютного регулювання, закриває очі на недотримання календарного графіка виконання робіт", – інформував співрозмовник.