Ретро-паровоз ГР-280 із зіркою спереду прибув на Закарпаття із Гайворона, що на Кіровоградщині. Не своїм ходом. Його везли на платформі. А вже тут встав на свої "вузькоколійки".
Читайте також: Офіційно: Бальчун озвучив маршрут і дату старту нового поїзда до Перемишля
ГР-280 виготовили в Німеччині. З 1950-го року він курсує українськими магістралями. Тож чистокровного залізного німця на Закарпаття приїхав запускати земляк і за сумісництвом радник українського міністра інфраструктури Себастіан Тролле.
Цьогоріч це пілотний проект. В залежності від того, чи викличе він інтерес, ми можемо запустити ще один наступного року,
– прокоментував Тролле.
Німецький паровоз із радянською зіркою тягтиме Боржавською вузькоколійкою три пасажирські вагони і один вантажний для велосипедів. Протяжність маршруту 97 кілометрів, які простягатимуться трьома районами – Берегівським, Виноградівським та Іршавським.
Спершу доступною для туристів стане половина маршруту, за два-три тижня – весь напрямок.
Читайте також: Український міністр поділився враженнями від подорожі плацкартом
Боржавську вузькоколійку збудовали і запустили ще за часів Австро-Угорщини. З 1908 року вона використовувалась для перевезення людей та матеріалів. Таку назву отримала через те, що була збудована вздовж річки Боржава. Тепер же сподіваються, що ретро-поїзд стане ще однією туристичною родзинкою Закарпаття.
Перші пасажири поїдуть вузькоколійкою вже наступного тижня. Місцеві в очікуванні, адже історична гілка залізниці проходить всіма центральними селами, тож це чудова альтернатива автобусам. Цілком ймовірно, що наступного року закарпатський ретро-потяг отримає й ретро-вагони. Перемовини з цього приводу ведуть зі швейцарцями.