Це - останнє творіння французького архітектора Жана Нувеля. У цій ультрасучасній будівлі представлене народне мистецтво Африки, якому вже кілька століть. Робота над музеєм тривала 10 років.
“На мою думку, він відображає інше ставлення до музеїв загалом. У ХХ сторіччі музеї були скупченням білих кімнат, у яких об'єкти розміщували, як наклейки на стінах - просто накопичували, накопичували. Стало нестерпно. Нам потрібні специфічні місця. Музей треба будувати спеціально для того, що в ньому представлятимуть”, - запевняє архітектор Жан Нувель.
Пройшовши цією доріжкою, довжина якої 180 метрів, відвідувачі можуть оглянути унікальну колекцію з 300 тисяч творів. М'яке світло допомагає створити екзотичну атмосферу.
“Всередині панує атмосфера таємниці, бажання та спокуси. Моя мета полягала у відновленні емоцій та духу, що були присутні під час народження цих об'єктів”, - каже Жан Нувель.
В околиці Парижа Вітрі-сюр-Сен знаходиться музей сучасного мистецтва Валь-де-Марн. Дизайн архітектора Жака Ріпо визнала вся Європа. Цей музей планували не для центру міста, а для біднішого району французької столиці. Ріпо вважає, що це - захоплюючий експеримент.
“Нині, потрапивши до Вітрі, ви побачите там митців, людей, які приїжджають із Лондона, дослідників. Приголомшує, як музей на околицях великої столиці трансформує місто. Воно вже інакше. Навіть мешканці Вітрі кажуть, що довкілля змінилось”, - каже архітектор Жак Ріпо.
У малому палаці біля Єлисейських полів знаходиться Паризький музей образотворчого мистецтва. Збудований ще для Всесвітньої виставки 1900 року, палац пережив велику 5-річну реконструкцію.
“Тут у саду можна сповна оцінити всі зусилля, витрачені на відновлення кам'яних робіт, усі фасади теж відреставровані. Нам треба було замінити 200 кубічних метрів каменю”, - каже архітектор Філіп Шекс.
Важко уявити, що ці три музеї настільки відрізняються. Але це лише початок. Паризькі музеї нині в моді - відвідувачі насолоджуються ними досхочу.