Депутати від опозиції кажуть, ухвалювали документ у першому читанні з порушенням законодавства. До того ж, законопроект, незважаючи на значні плюси, може призвести до негативних економічних наслідків.

"Для великого бізнесу зроблені гарні акценти - зменшення оподаткування, зближення податкового та бухгалтерського обліків. Але вони кажуть, що малий бізнес дає 7% ВВП. Просто ці 7% викинули і всі ці правки в різних законах зводять нанівець всю спрощену систему", - каже екс-голова Держкомпідприємництва, народний депутат України Олександра Кужель.

А саме з малого і потрібно було починати. За оцінками фахівців, серед плюсів оновленої системи спрощеного оподаткування звільнення від сплати податків підприємців з річним доходом до 300 тисяч гривень, та диференціація ставки податку в залежності від річних оборотів.

Та водночас вводиться додатковий фінансовий тягар на малий бізнес - у вигляді соціальних та пенсійних відрахувань, які виведені зі спрощеної системи оподаткування. Все може призвести до тінізації підприємництва.

"Біля 5 мільйонів працюючих - самозайнятих та їх найманих. В скільки у нас всього працює - 18 мільйонів. Ви розумієте який це рівень тінізації?? І потім, що Бродський, що інші можуть розповідати один одному про соціальну справедливість до пенсії", - каже заст. голови комітету ВР з регуляторної політики та підприємництва Ксенія Ляпіна.

"Якщо б це був наш доробок там би було так - "всі працюють за єдиною системою оподаткування, тобто спрощену систему ліквідувати! Як у всьому світі", - каже голова Держкомпідприємництва Михайло Бродський.

Але у всьому світі бізнес платить у рази менше податків, кажуть аналітики. Хоча влада і обіцяє зменшити кількість загальнодержавних податків з 24 до 17.

"Середнє українське підприємство платить податки 147 разів на рік, в той же час як країна, яка перша по цьому індексу платить 1 раз. Навіть Гонконг - а це досить таки розвинена країна платить 4 рази", - зазначив керуючий партнер PricewaterhouseCoopers в Україні Борис Краснянський.

Серед найбільш спірних новацій, плани уряду ввести 5% податок на доходи від банківських депозитів населення. Проти цього вже висловлюються банкіри. Натомість уряд обіцяє знизити ставки ПДВ з 20% до 17%, а податок на прибуток - з 25% до 20% протягом 4 років.

"Відносно тих ставок, що пропонують знизити - то фактично вони знижуються на 3 роки, а потім повертаються до старого рівня. Вони відмовилися від податку на нерухомість - ще в п’ятницю він був в законопроекті, а тепер немає", - каже народний депутат України Микола Катеринчук.

Хоча влада обіцяє таки ввести податок на нерухомість, але в інший закон, про "податок на розкіш". Також влада забула обіцянку щодо звільнення забудовників від сплати ПДВ.

Наразі видозмінений та ухвалений за основу кодекс очікує 2 читання у Раді. Тоді і стане нарешті зрозуміло які ж зміни на нього чекають. У разі успішного голосування на поточній сесії, вже з наступного року Україна житиме за новими фіскальними правилами.