Про зустріч Нормандської четвірки у Парижі

— Не було жодного документа, який міг би зафіксувати нові положення Мінських угод. Йшлося лише про виконання тих угод, які були підписані раніше. Я вважаю позитивним, що "псевдовибори" в так званих "ЛНР" і "ДНР", проголошені на 28 жовтня і 1 листопада, були скасовані. Фактично проведення їх зафіксувало б стан окупованої території, як російської. І найголовнішим завданням нашої дипломатії було те, щоб ці вибори були скасовані. На територіях, які зайняті російськими бойовиками, говорити про проведення демократичних виборів взагалі не доводиться.

Неможливо уявити, що може пройти вільне волевиявлення людей, коли там стоять у виборчих комісіях бурятські танкісти. Коли стоять снайпери з Росії, і коли є російська армія і російські бойовики.

Ще один позитив, який я бачу в мінських угодах, це можливість виграти час. Путін сильніше в оперативно-тактичному полі. Зараз всі наші військові полігони наповнені таким чином, як не були наповнені навіть за часів Радянського Союзу. Для того, щоб акумулювати сили ми маємо час до нового року.

Про вибори на Донбасі

— Коли ми приймали виборче законодавство, ми делегували Центральній виборчій комісії такі повноваження, щоб вони за поданням керівників Військово-цивільних адміністрацій могли визначити перелік пунктів, де вибори можуть бути не проведені. Звичайно, вибори не можуть бути проведені на окупованих територіях. Але коли йшлося про території, які знаходяться під юрисдикцією України, які сьогодні під контролем української влади, то виняток становили тільки ті міста й містечка, де проведення виборів може бути небезпечно для місцевих жителів.

Про участь у виборах переселенців

— У парламенті зареєстровані 3 законопроекти, які дають більш спрощений механізм для участі у виборах тих переселенців, які змушені були покинути територію, окуповану російською армією і Путіним. Є законопроект, який передбачає можливість реєстрації на тій, чи іншій ділянці будь-якого громадянина України. Автори законопроекту пропонують спрощений режим для переселенців. Це питання проговорювалося і, можливо, цей законопроект цього тижня буде у нас в порядку денному. Комітет, коли розглядав ці законопроекти, не підтримав позицію про спеціальні преференції для будь-кого під час проведення виборів. Тому даний закон знаходиться на розгляді. Сказати і передбачити, буде чи не буде він прийнятий, мені дуже складно.

Про амністію і суд над бойовиками

— Українським законодавством чітко вказано, що ті люди, які причетні до вбивств, тортур, захоплення заручників, скоєння будь-яких військових злочинів, не можуть підлягати жодній амністії. Питання визнання терористом ту чи іншу особу — це компетенція прокуратури і суду. Був би сенс, щоб тих ключових бойовиків суд навіть заочно міг би визнати терористами і дати їм відповідний термін.

Я ініціював питання щодо сепаратизму і десятки запитів дав в прокуратуру. За результатами нашої розмови я можу ініціювати надання в прокуратуру, бо такі документи неодноразово подавалися до прокуратури, що стало причиною неодноразової критики мене з боку прокурора за те, що справи не проходять.

Про "Самооборону Майдану" і "Народний фронт"

— "Самооборона Майдану" є громадською організацією і вона стала одним зі співзасновників партії "Народний фронт". В нас робоче співробітництво, з більшості питань ми займаємо спільні позиції і однаково голосуємо у парламенті. "Народний Фронт" — це одна з тих фракцій, яка найбільш одноголосно голосує з усіх принципових питань, але є питання, в яких є дискусія.

Хочу нагадати, що "Самооборона" створювалася як надпартійна структура і ще задовго до рішення "Народного фронту" з приводу участі або неучасті у виборах, на зборах обласних керівників, керівництвом "Самооборони Майдану" було прийнято рішення, що ми обмежуємо участь у виборах тільки переліком тих політичних сил, які є проукраїнськими, що члени "Самооборони Майдану" можуть брати участь у різних політичних силах з однією вимогою — це будуть проукраїнські політичні сили.

Більше — дивіться у відео.