Його проклинали диктори усіх інформагенцій світу та авіаперевізники. Саме останнім ісландська вогняна гора надовго обрізала крила та добряче вичистила кишені.
В середині квітня попіл від вулкану піднявся на висоту 13 кілометрів і потрапив у стратосферу. Катаклізм мав дійсно величний вигляд, проте таїв у собі серйозну небезпеку.
Частинки попелу могли пошкодити двигуни літаків, звісно літати за таких умов було небезпечно. Одними з перших припинити авіасполучення довелось Швеції, Данії, Норвегії та Великій Британії. Проте згодом сірі хмари вулканічного попелу заполонили третину світу. В аеропортах творився хаос. Щонайменше 7 мільйонів людей були вимушені забути про комфортні місця в літаках і тулитися у переповнених аеропортах. Біла пелена навіть завадила окремим світовим лідерам віддати церемонію прощання з польським президентом Лехом Качинським.
Не оминуло ісландське лихо і Україну. Через вулкан довелося переглянути свої графіки польотів і українським авіакомпаніям. Просвіт у європейському небі з’явився 21 квітня. Саме тоді Єврокомісія заявила про відновлення польотів над Європою. Втім, ще місяць Ейяфятлайокудль давав про себе знати - час від часу викидав попіл.
Коли авіаперевізники почали рахувати збитки, їм стало лячно. Один день простою коштував авіакомпаніям щонайменше 200 мільйонів доларів. Звісно, про зіпсовані нерви пасажирів мова взагалі не йде.
Шалені втрати розлютили авіаперевізників. Так як вулкан покарати вони не могли - хто ж його покарає, то під гарячу руку потрапили чиновники ЄС. Їх звинуватили у навмисному прибільшенні небезпеки авіаперельотів. Мовляв, експерти довели, що насправді попіл не був вже аж таким небезпечним для повітряного сполучення.
Виявилося, що єврочиновники насправді приймали рішення на основі даних комп’ютерної програми з моделювання ситуації. Програму, до слова, розробили в рекордно короткий час, тому в її компетентності одразу засумнівались.
Як би там не було, але пристрасті згодом вляглися, літаки знову почали літати, про вулкан потрохи забули. Втім, свою популярність у віках він точно здобув - якщо не забороною авіаперельотів, то нереальною назвою та численними анекдотами та піснями, присвяченими Ейяфятлайокудлю.