Варшава взяла на себе практично всю відповідальність за загибель 10 квітня в авіакатастрофі під Смоленськом більшої частини керівництва Польщі. Глава польської урядової комісії з розслідування причин падіння Ту-154, авіаційний експерт Едмунд Кліх заявив, що причиною трагедії стало більше десятка різних факторів, серед яких — недоліки в навчанні пілотів, недостатня підготовка повітряного судна до польоту і небажання екіпажу у важких погодних умовах дотримуватися встановлених інструкцій.
"Спроба пілотів приземлитися в умовах густого туману була абсолютно ірраціональна", — цитують Кліха польські ЗМІ.
Вина польської сторони викладена в документі, який обговорювався на засіданні Ради нацбезпеки Польщі. Підсумком засідання стала рекомендація заборонити спільні польоти Президента, прем’єра і голів обох палат парламенту, мовляв, оскільки ніхто не може бути застрахований від помилки пілотів.
Таким чином, трагедія під Смоленськом не стала перешкодою на шляху до нормалізації двосторонніх відносин між Москвою і Варшавою, що стало обговорюватися після перемоги на президентських виборах Броніслава Коморовського. Хоча раніше в Польщі обговорювалася версія, що в авіакатастрофі винні російські диспетчери.
Але висновки комісії Кліха можуть призвести до нових внутрішньополітичних суперечок. Брат загиблого президента Ярослав Качиньський вважає, що більша частина провини лежить на польському уряді на чолі з соратником Коморовського Дональдом Туском. Уряд свого часу відмовився купувати для лідера країни новий літак, а сучасні боїнги або аеробуси легко сідають в умовах щільного туману.