"Показник близько або понад 50%, який активно тиражується в ЗМІ, не відображає кількості готових проголосувати за кандидата Петра Порошенка, а вказує тільки на тих, що визначилися з вибором. Водночас, у новому опитуванні, яке який провели Центр соціальних і маркетингових досліджень СОЦІС та Київський міжнародний інститут соціології і група "Рейтинг", 23,4% виборців відмовилися відповідати на запитання, за кого вони будуть голосувати, а 11,7% заявили, що взагалі не підуть на вибори. Ці показники докорінно змінюють загальний результат. І рейтинг Порошенка "у загальному заліку" в підсумку становить лише 34%", — каже директор компанії персонального і стратегічного консалтингу Berta Communications Березовець.

З іншого боку, додає політексперт, соціологи давно знають про так званий "феномен Тимошенко", коли її результат на виборах перевищує соцпрогнози в середньому на 10–15%. Такий феномен, як зазначає експерт, пов'язаний з методологією проведення досліджень. Більше того, він не виключає, що ті 23,4% невизначених (чи їх частина) цілком можуть проголосувати саме за Тимошенко.

"Відтак, результат виборів насправді далеко не такий однозначний. Вже всім зрозуміло, що другий тур неминучий. А як поведуть себе виборці, коли побачать результати першого туру, далекі від райдужних прогнозів, невідомо. Можливо, це певною мірою зрівняє вихідні позиції двох кандидатів, і новий виток конкуренції розпочнеться з чистого аркуша", — додав він.

Читайте також: Більше 11% українців ще не визначились за кого голосуватимуть на виборах