Спричинив таке просідання найпопулярніший серед споживачів ринок легкових авто. В цьому сегменті падіння склало 30%.

“З ринку пішов основний споживач цієї техніки - ті, хто обирає бюджетні автомобілі. Адже цей сегмент - найбільший сегмент ринку. Клас “преміям” та “бізнес” залишаються на рівні, а споживач, насамперед продукції автопрому українського, він пішов з ринку, бо ця верства населення опинилася у кризі незахищеною”, - каже директор департаменту маркетингу "УкрАвтопрому" Георгій Овсянников.

Відтак, і вітчизняне виробництво значно скоротилося поточного року - виготовили лише 31 тисячу авто проти 38 тисяч роком раніше. У профільному Міністерстві заспокоюють - зі свого боку намагаються зробити все можливе, аби підтримати вітчизняний ринок.

“В нас достатньо підприємств, які можуть конкурувати як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках, тому ми зараз розробляємо програму підтримки автопрому по всіх напрямках - і по системі кредитування, і по пільгових кредитах для виробників, і по спрощенню їх роботи на внутрішньому ринку”, - зазначив міністр промислової політики України Дмитро Колєсніков.

Однак про суттєве зростання чи вихід зі стагнації ринку поточного року поки не йдеться, говорять у Мінпромполітики і самі вітчизняні виробники. Натомість дилери імпортних авто дивляться на ситуацію оптимістичніше.

“Згідно з нашими прогнозами для українського ринку вцілому, то можна сміливо вважати, що до кінця року він зросте - відсотків на 15%. Причому стабільність валюти та таке зростання дасть змогу дилерам дещо погратися з цінами, цілком ймовірно у бік їх зниження”, - вважає генеральний директор "Рено Україна" Марк Леграсьє.

Та аби простимулювати таке зростання, Україні потрібен закон про ринок вживаних авто. Документ про трейд ін парламент ухвалив ще в листопаді минулого року.

“Коли запрацює трейд ін, а я думаю, що це може бути восени, тоді повернеться споживач, який буде готовий обміняти старий автомобіль на новий, бо такого споживача набагато простіше вмотивувати, аніж залучити нового”, - переконаний Георгій Овсянников.

“Ми також зацікавлені, аби в Україні якнайшвидше запрацював ринок вживаних авто, адже така практика ефективно працює у всьому світі. Разом з тим, ми зможемо як продавати з гарантією цивілізовано вживані автівки, так і простимулюємо продажі нових авто”, - зазначив Марк Леграсьє.

Щоправда, до докризових обсягів ринку авто ще дуже далеко. За прогнозами аналітиків, поточного року загальний обсяг реалізованих авто складе не більше 150 тисяч одиниць, що на 12% менше минулорічного показника і лише чверть від показника середини 2000-х. Адже в кращі роки Україна "поглинала" до 600 тисяч авто щороку.