Цей тренажер повністю емітує палубу авіаносця, тож в умовах максимально наближених до реальних льотчики відпрацьовують техніку зльоту та посадки.

Аеродром обладнаний трампліном і аерофінішерами - це пристрої, які гасять посадочну швидкість літака. Таким чином льотчики окрім зльоту та посадки виконують різноманітні навігаційні завдання без виходу у море.

”Цей трамплін дозволяє льотчикам відчути, що таке зліт з корабля. Палуба – метал, точно такий як і в корабля. Кут нахилу – все повністю імітує зліт і трамплін, який встановлений на кораблі”, - каже начальник штабу окремого корабельного авіаційного полка морської авіації Північного флоту РФ Олег Щербунов.

Цьому унікальному тренувальному комплексу у селищі Новофедірівка Сакського району Криму вже близько 30 років. Подібний йому існує лише в США, але за словами військових він значно поступається українському. Після розпаду СРСР "Нитку" російські військові використовують на умовах оренди, щоправда у скільки це обходиться - не відомо. Цьогоріч в тренуваннях беруть участь 12 винищувачів та 20 льотчиків, це екіпажі літаків, що базуються на Північному флоті Росії.

“Тут в льотчика існує право на помилку. Він може сісти до, після – довга полоса. А на кораьлі ні, права на помилку немає”, - каже командир окремого корабельного винищувального авіаційного полку морської авіації Північного флоту РФ Євген Кузнецов.

Суперечки щодо використання “Нитки” між Україною та Росією, як відомо,
виникли у 2008 році. З того часу це перші тренування. Цьогоріч вони триватимуть до 17 вересня.