"Уявіть стандартне перехрестя. Водій автомобіля та мотоцикліст під'їжджають до нього з різних боків, і в певній точці їхні напрямки перетинаються. Доволі часто мотоцикліст залишається непоміченим, і як наслідок - аварія. Наша система допоможе запобігти таким інцидентам. Спершу вона вираховує траєкторії транспортних засобів і визначає чи можливе зіткнення. У критичній ситуації система вступає в дію повноцінно. Якщо цією функцією оснащений мотоцикл, то збільшується яскравість фари, іншого освітлення і вмикається звуковий сигнал. В автомобілі втручання системи активніше. Вона подає візуальний та звуковий сигнал водію і миттєво гальмує", - каже спеціаліст з інновацій BMW Group Райнер Пфайфер.
Система Car-to-X активується автоматично, як тільки датчики визначать положення автомобіля на перехресті, а водій почне маневрувати. Спеціальна моно-камера стежить за розміткою на дорозі, а три лазерні сканери моніторять ситуацію на відстані до 100 метрів. Якщо датчики виявлять, що назустріч рухається транспорт, а авто продовжує маневр, система ініціює автоматичне гальмування.
"Функція активується без попередження, адже коли потрібно запобігти аварії, діяти слід миттєво. Система працює на швидкості до 10 км/год, тому гальмування не буде надто різким і відтак некомфортним для пасажирів авто. Як тільки водій самостійно натисне на гальма, система відключиться і можна буде продовжувати рух у звичайному режимі", - каже головний дослідник BMW Group Research and Technology Дірк Віссельманн.
Можливості розробки BMW не обмежені лише запобіганням зіткнень при поворотах наліво. Car-to-X може повідомляти водія про перешкоди на дорозі, необхідність пропустити авто служби порятунку чи увімкнення червоного світла світлофору. Наразі систему випробовують. Про терміни її появи на серійних автомобілях баварці поки не говорять.
Робота над інтерфейсом Car-to-X ведеться у рамках європейської ініціативи INTERSAFE-2, мета якої - підвищення рівня безпеки на дорогах. У проекті беруть участь найбільші автовиробники Старого Світу.