І сама лише участь в легендарному марафоні – уже неабияке досягнення. Фініш на “Дакарі” рівноцінний тріумфу. Адже далеко не всім пощастило у прямому розумінні вижити в пащі безжального ралі-рейду. Поряд з усім “Дакар” знає не мало обраних, які не те що діставались фінішу – неодноразово перетинали заповітну смугу першими.

І лише одній людині в усій історії вдалось сягнути нечуваної позначки у 10 титулів чемпіона Дакару. Стефан Петрансель!..

Той, хто поставив захмарний рекорд для наступних поколінь народився у 3-тисячному містечку на Сході Франції. Народився у потрібний час і в потрібному місці – сім'ї ралійного пілота-аматора.
Батько, звісно, мріяв аби його нащадок досягнув усього того, чого не вдалось здобути самому. Тож, без зайвих докорів сумління Петрансель-старший "позичав" 15-річному сину власне посвідчення, аби той міг реєструватись у змаганнях із дорослими суперниками.

Перших успіхів Стефан досягнув в мотокросі

При цьому не ризикував здоров'ям з примусу батька. Петрансель сам марив швидкістю і у 17 навіть покинув школу, для то щоб взятись за перегони професійно. Ще за рік Стефан отримав профі-ліцензію, і відразу ж виграв Чемпіонат Франції з Ендуро – мотоперегонів пересічною місцевістю.

Петранселю було тільки 22, коли у нього вже був контракт із "Ямахою", і можливість кинути виклик першому в кар'єрі "Дакару". Пам'ятним став ралі-рейд 1990-го. В той час коли Стефан боровся з пустелею в Африці, на рідному континенті дружина подарувала сина. Саме у цей день Петрансель виграв етап і вперше вийшов у лідери загального заліку.

Наступного року француз оформив дебютний титул чемпіона класу “мотоциклістів”. Омріяний трофей далеко не заспокоїв, навпаки немов розбудив звіра. Стефан повторив успіх у 92-му, 93-му, а згодом ще й 95-му. А на подіум “Дакару” 98-го Петрансель прибув уже шестиразовим чемпіоном. Здобути більше титулів на двоколісному залізному коні донині не вдалось нікому.

Лише побивши рекорд Сіріля Неве, Стефан заспокоївся... і пішов...

Пішов з дивізіону мотоциклів, щоб переписати ще й історію класу “джипів”. Петрансель не просто відмінно адаптувався до нових умов, але й демонстрував результати, які примагнітили запрошення від найпотужнішої, на той час команди, заводської конюшні "Мітсубіші". Француз перевершив найоптимістичніші сподівання босів. За кермом "Паджеро" Петрансель виграв “Дакар” ще тричі.

Навіть після того, як японці згорнули програму участі в ралі-рейді, Петрансель залишився у справі. Відмовившись від контракту з новим гегемоном "Фольксвагеном" опинився у лавах “БМВ” і з часом очолив гвардію пілотів "Міні". Дебютний сезон темних конячок виявився тріумфальним. У 2012-му 46-річний Петрансель став десятиразовим чемпіоном “Дакару”!
І все ще... не бажає зупинятись…