Цьогоріч Президент у розпал святкових урочистостей ще раз наголосив, що вчителів треба стимулювати не лише зарплатою.
”Сьогодні я ще раз наголошую на необхідності послідовного підвищення суспільного статусі вчителя. Я звертаюсь до керівників місцевих органів влади: крім заробітної плати є багато інших матеріальних і моральних стимулів. Їх необхідно застосувати для підвищення соціального статусу освітян”, - каже Президент України Віктор Янукович.
Але саме заохочення зарплатнею - саме те, що потрібно - кажуть педагоги. Адже кадрова ситуація в освітянській сфері катастрофічна. Найчастіше молодь йде працювати, зокрема, до школи, тільки в тому випадку, якщо нікуди більше не вдалося влаштуватися і коли є кому прогодувати родину.
”Ставка вчителя при теперішніх цінах в сучасній Україні повинна бути тисячу доларів - так, як в африканських країнах. Тоді би все нормально. А якщо ставка півтори тисячі гривень - тисяча в початківця, 800 гривень в початківця-вчителя, то вибачайте. Це несерйозно. Це знаєте, він рік попрацював, він до школи не привик, він пішов і він більше не повернеться”, - каже заступник директора гімназії №19 "Межигірська" Володимир Яременко.
”Коли молоді приходять вчителі - ну рік затримаються, ну два. Дуже рідко хто працює 5 років і більше. А так, дехто - щоб в армію не піти, мається на увазі хлопці-викладачі, а дівчата шукають собі роботу теж більш престижну, не тільки в жіночому колективі, бо як правило жінки-вчителі. Є, звичайно, проблеми”, - каже викладач зарубіжної літератури Надія Пасічник.
Тим часом, в Міносвіти, здається знайшли спосіб частково вирішити проблему: шкіл в Україні дедалі меншає. Протягом цього року закрито 80 загальноосвітніх шкіл, за останні 5 років 2 тисячі.
”Закриття середніх навчальних закладів - некомплектних, це є не підстава для реагування, а навпаки, те, чим треба пишатися. Діти, які вчаться в некомплектних школах на порядок відстають від своїх однолітків, які здобували освіту в повноцінних школах. Ми знаємо про існування сотень некомплектних шкіл, які фактично ведуть дітей в нікуди, тому що після такої школи мрія - це професія або скотника, або якісь інші, ну, найбільш прості”, - каже міністр освіти і науки України Дмитро Табачник.
Щороку професія педагога втрачає повагу у суспільстві, про це свідчать результати опитувань, проведених різними соціологічними інституціями.
”Потреба самовиразитися саме в професії цій - учителя, викладача, ну, мабуть, вона відходить на задній план, тому що є інші потреби - матеріального достатку, заробітків”, - каже доцент кафедри макроекономіки КНЕУ Тамара Куценко.
”Рівень доходів викладацької діяльності до певної міри теж впливає на те, що ніхто не хоче займатися створенням світогляду і вихованням людей за можливо незначні гроші”, - каже викладач кафедри макроекономіки КНЕУ Вікторія Волощенко.
Більше ніж для третини українців професія вчителя втратила престижність, і лише один з п`яти віддає данину цій справі.
”Напевно найважча робота в світі – це робота педагога. Тому, що не зрозуміло, що потрібно робити, чому вчити і як, і що завтра в тому світі, який нам невідомий, дитина стала успішною. І оплачувати цю роботу потрібно достойно і відноситися до людини, яка це робить, також потрібно з великою повагою”, - каже керівник експертної комісії з питань освіти "Сильної України" Сергій Вєтров.
Тож “Сильна Україна” підготувала конкретний план реформування галузі і готова презентувати його суспільству. Адже, переконані в партії, всі країни, які успішно реформували свою систему освіти, починали піднімати свою економіку. Тож вдавалося покращити життя не лише педагогів, але й усіх громадян. Поки ж вчителів, які по 40 років працюють шкільними вчителями, викладачами і не зраджують професію за будь-яких ринкових умов, тримає те, що серед дітей немає фальші.
”Якщо в дорослих це може бути лицемірство, може бути обман, може бути неправда - в дітей цього немає. І, напевно, вчителі це ті, хто любить правду і тому тримаються дітей і вони думають, що їм завжди по 16. Вони щасливі можливо тим, що вони не відчувають, коли приходить старість”, - каже заступник директора гімназії №19 "Межигірська" Володимир Яременко.
Інвестувати в майбутнє - означає інвестувати в дітей, - кажуть вчителі, які переконані - держава, де не розуміють цієї простої істини приречена.