В рамках візиту, окрім вже звичних угоди про асоціацію та перспективи безвізового режиму з ЄС, чимала увага була зосереджена на веденні бізнесу в Україні. Німеччина ж бо - найбільший після Росії торговельний партнер української економіки.
"Той обсяг інвестицій, які ми маємо, близько 6 мільярдів доларів, для України за всі роки її незалежності - це дуже мало. Я дивився статистику: Росія за цей час отримала в 10 разів більше. Хоча й Росія набагато більша, ніж Україна, але ми знаходимося трохи ближче. І я буду просити, щоб інвестори це враховували при прийнятті рішень", - каже Президент України Віктор Янукович.
Одним із перших проектів, до якого Віктор Янукович запросив долучитися німецьких партнерів, стала майбутня реконструкція газотранспортної системи. Канцлер пропозицію разом ремонтувати українську трубу охоче прийняла.
"Я впевнений в тому, що ЄС і Німеччина, як один з його лідерів, зацікавлені в тому, щоб брати участь в цьому проекті задля того, щоб в подальшому мати реальний контроль і вплив за використанням цієї системи, щоб тут не було ніякої політики, був лише економічний інтерес", - каже Президент України Віктор Янукович.
От тільки, як ця пропозиція реалізовуватиметься на практиці, поки не ясно. Німеччина, як член Євросоюзу, і без того добре свідома, що українську ГТС потрібно модернізувати. Спільний план дій у цьому напрямку Україна і ЄС вже окреслили. Натомість, щоб залучити до проекту приватні іноземні інвестиції потрібно створити належні умови.
Ми чули, що було запрошення для Німеччини взяти участь у модернізації газотранспортної системи України. Ми також чули, що є готовність Німеччини прийняти участь у цьому проекті, але в цьому нічого нового. Там знову питання в умовах. Участь Німеччини в секторі ГТС України можливе тільки за умови прозорості середнього бізнесу, який вже тут працює. Є постійні проблеми з бюрократією ті корупцією", - каже керівник німецького Фонду Конрада Аденауера у Києві Ніко Ланге.
У тому, що в Україні активно викорінюють корупцію, Янукович категорично заявив, дивлячись у вічі представниками німецьких бізнес-кіл.
"Ледь не щодня з’являються повідомлення про затримання високопоставлений корупціонерів. Влада почала карати за корупцію та очищуватися від корупційної тіні", - каже Президент України Віктор Янукович.
Втім, жодного нового інвестиційного проекту німецький бізнес від українського Президента у цей день так і не почув.
А вже за два дні, Віктор Янукович разом зі свитою подався підкорювати Піднебесну. До Китаю українська делегація відлетіла трьома літаками: у одному - Президент, у двох інших - представники вітчизняних ділових кіл, зацікавлені у веденні бізнесу з китайцями. У програмі першого державного візиту - Пекін, Шанхай та Гонконг.
"Не буду приховувати, я здійснюю цей візит не лише щоб пропагандувати Україну, як потенційний інвестиційний клондайк, я приїхав щоби вчитися вашому досвіду і вашому успіху", - каже Президент України Віктор Янукович.
Першою позитивною ластівкою візиту на Схід стало підписання між Україною та Гонконгом угоди про безвізовий режим. Чималий потенціал обіцяють надати і китайські інвестиції у вітчизняну інфраструктуру, які анонсувала прес-служба українського Президента. 700 мільйонів доларів Китай готовий потратити на зведення електростанції в Криму.
Цей задум стане другим за величиною спільним інвестиційним проектом після будівництва швидкісної залізниці між аеропортом "Бориспіль" та Києвом вартістю мільярд доларів. Також китайці на умовах лізингу передадуть Україні бурову платформу для видобутку вуглеводів на морському дні. Вартість установки - 200 мільйонів доларів. Крім того, тамтешні нафтогазовидобувні компанії можуть допустити до розробки українського шельфу.
"Ми чекаємо китайську делегацію вже восени цього року в Україні. І будемо створювати всі умови, щоб розвивати нашу міжрегіональну співпрацю між регіонами Китайської Народної Республіки та регіонами України", каже Президент України Віктор Янукович.
Загалом, результатом візиту Віктора Януковича стала готовність Китаю влити в українську інфраструктуру понад 4 мільярди доларів.