Зараз це - один із найбільш незвичних архітектурних та мистецьких проектів.
Це місце стане помешканням рекламіста-мільйонера Крістіана Бороса - він обрав сучасний пентхаус, розташований на рівному даху історичного бункера. З собою він привезе понад чотириста творів мистецтва. За процесом будівництва колекціонер стежить разом із архітектором. Три тисячі квадратних метрів заповнені історією.
”Що мені сподобалося в архітектурному дизайні - це те, що бомбосховище сприймається як коробка. Воно має квадратну форму, отож справді схоже на чорну коробку. Великий рівний дах - неначе кришка, що відкриває ящик Пандори. Коли я вперше потрапив до бомбосховища, то заблукав - тут сто шістдесят кімнат. Вони були всі однакові, розташовані та впорядковані, як коробочки. Ми не могли залишити їх такими. Кімнати були надто маленькими, аби експонувати там мистецтво”, розповів колекціонер Крістіан Борос.
”Цікаво, коли думаєш, що структура бомбосховища повністю однакова, і кожна кімната нагадує іншу. Це і є мистецтво, воно дозволяє орієнтуватись у просторі”, - розповів архітектор Єнс Каспер.
Цей бункер, розташований у східному Берліні, залишався порожнім після війни, поки його не захопили фани техно у 90-х. Борос хоче зберегти історію будівлі.
”Якщо хочете віддати належне ідеї цього меморіалу, який змушує вас задуматися, то треба залишити ці відбитки минулого видимими. Ззовні видно сліди обстрілу кулеметом, а всередині будуть сліди техно-руху”, - розповів колекціонер Крістіан Борос.
Ще треба багато чого зробити, аби новий власник будівлі міг привезти сюди колекцію творів мистецтва. Але Крістіан Борос не хоче, аби сховок мав вигляд звичайного музею.
”Тут я можу вирішити разом із митцями, як демонструвати їхні роботи… Чи виставляти їх у кімнатах, чи на вищому рівні, чи на нижчому… Та подумати над вибраними роботами. Це - дуже вражає і є дійсно складним завданням”, - розповів колекціонер Крістіан Борос.