Відтепер клієнту зобов’язані повідомити навіть стан навколишнього середовища в обраному місці. У договорі ж між оператором і туристом мають бути записані строки надання туристичних послуг, характеристика транспортних засобів, відомості про категорію готелю, види і способи харчування, програма туристичного обслуговування, а також мінімальна кількість туристів, за якої тур може відбутися. Про його скасування повинні повідомити не пізніше, аніж за 3 дні.
У туристичних компаніях проблем з виконанням закону не бачать, мовляв, більшість операторів намагалися усі умови обговорювати та прописувати і раніше.
Неприємний сюрприз Василя Гоцка чекав у Єгипті. Йому туроператор обіцяв п’ятизірковий готель з усім, чого душа забажає. Натомість, у сонячній країні заброньовані номери виявились заброньованими не лише українцями. Представники туроператора півтори доби вмовляли групу туристів поселитися в іншому готелі.
“Можливо, в нас на півтори зірки він і потягнув б, і то не знаю як, тому що дуже все стареньке було: і стіни потріскані, і запах такий вже відчувався несвіжий в номерах. Зійшлись до того, що вони безкоштовно нам зробили 2 дні”, - розповів турист Василь Гоцко.
Домогтися хоча б безкоштовних екскурсій вдається далеко не всім ошуканим туристам. Відповідних позовів в українських судах - мізер.
Правники кажуть, зі змінами у законі притягнути оператора до відповідальності стане простіше, однак звернень до Феміди навряд чи побільшає.
“Такі позови, вони не є поширеними. Чому? Збитки мають бути підтверджені документально, моральна шкода відшкодовується в незначному розмірі. Фактично зміни до закону не змінюють даний спосіб захисту прав туристів, зміни до закону передбачають більшу поінформованість туриста про ті послуги, які він буде отримувати”, - каже старший юрист юридичної компанії Оксана Крижанівська.
Гарантує відпочинок без неприємних сюрпризів, за словами юриста, вибір на користь перевіреного туроператора.