Сьогодні більшість акумуляторів мають високу собівартість, великі габарити, повільно заряджаються і швидко розряджаються. Однак учасники щорічної каліфорнійської виставки Асоціації накопичувачів енергії запевняють - привід для оптимізму є.

“Зараз багато спеціалістів з усього світу працюють над створенням надпотужних акумуляторів. Частину з цих розробок представили на сьогоднішньому з'їзді. Спитаєте - чому стільки шуму довкола, здавалось би, звичайних батарейок? Зараз поясню. За сприятливих погодних умов, вітрові та сонячні електростанції зможуть накопичувати надлишкову енергію у таких акумуляторах, і це дозволить уникнути перебоїв з електроенергією, коли погода зіпсується”, - каже менеджер з розвитку організації Electric Power Research Institute Хареш Камат.

Учасник з'їзду компанія Pacific Gas and Electric продемонструвала розробку під назвою "Розумна мережа". Вона передбачає встановлення потужних акумуляторів у приватних будинках. Суть в тому, що кожен дім гратиме роль окремого накопичувача. І коли на електростанції станеться збій, будинки не залишаться без світла.

“Наші акумулятори встановлять у групах з трьох або п'яти будинків. Таким чином ми зможемо забезпечити цілий район резервною електрикою під час форс-мажору. Звісно, для цього ми розробили спеціальні батареї, розраховані на накопичення великих об'ємів електрики”, - каже віце-президент S&C Electric Company Джим Сембер.

Один з найбільших виробників акумуляторів італійська компанія Fiamm теж представила новинку - натрій-нікелеву батарейку.

“Батарея з таким хімічним складом має більшу енергоємність, аніж літій-іонна. Окрім цього, вона значно легша від свинцево-кислотного акумулятора і може працювати при надзвичайно низькій та високій температурах. Також ці батарейки придатні для повторного використання”, - розповідає представник компанії Fiamm Пітер Томас.

“Запас ходу в звичайних автомобілях з двигунами внутрішнього згорання в середньому становить 600 кілометрів. Сучасні електромобілі, на жаль, не можуть показати такі ж результати, а все через використання літій-іонних акумуляторів. Вони просто не здатні зберігати стільки енергії. Вирішенням цієї проблеми можуть бути натрій-нікелеві батареї, які представила компанія Fiamm”, - каже експерт з енергетики, консалтингова компанія KEMA Алі Нурай.

А от в компанії Applied Intellectual Capital вирішили “не вигадувати велосипед”, і просто вдосконалили стандартні свинцево-кислотні акумулятори. Нові батареї з покращеними характеристиками доступні у двох варіантах - 12 В та 48 В.

До слова, виробництво новинок не потребує додаткових капіталовкладень, їх можна випускати на існуючих заводах.
Перший такий акумулятор встановив на свій електроскутер виконавчий президент компанії Стівен Кларк.

“По-перше, мій моторолер став значно легшим. По-друге, в спеку акумулятор не втрачає своїх характеристик - у ньому елементарно немає рідини, яка може википіти. Запас ходу скутера теж збільшився - приблизно на 10-20 кілометрів”, - сказав виконавчий президент компанії Applied Intellectual Capital Стівен Кларк.

Як запевняють учасники з'їзду - потужні та дешеві батареї допоможуть швидше і безболісно перейти від викопного пального до альтернативної енергетики.