Українські порти віддали іноземцям. А саме катарській і грузинсько-швейцарській компаніям. Щоправда, на визначений термін. Вони перемогли в концесійному конкурсі. Це перші об'єкти, які віддали в приватні руки за таким механізмом. В уряді обіцяють нові робочі місця і додаткові десятки мільйонів гривень у бюджет. Що означає мало відоме в Україні слово. І яка від нього користь, розповість Альона Чернецька.
Іспанія
Ось такі джойстики, жартують самі оператори, нагадують радше ігрові приставки. Проте функція в них важливіша. Ці пристрої відповідають за найважчу роботу в морському порту.
Оператор може контролювати усі дії крана, просто сидячи за цим столом.
Цей порт в Барселоні останні роки працює за механізмом концесії. Тобто його на визначений час за визначену плату з під управління держави передали у приватні руки. Але фактично термінал належить Іспанії і повертається країні після закінчення угоди. Та ще й з додатковим бонусом - ремонтами й модернізацією, яку інвестор проводив для себе.
Миколаївщина
В Україні впродовж декількох років готували законодавство і шукали бізнесменів, які і з наших портів могли б зробити диво техніки. На це чекала Ольвія. Яка витискає з себе максимум.
Сегодня находимся на пике своей паспортной мощности. У нас весьма хорошие паспортные показатели. Руслан ОЛЕЙНИК
керівник порту Ольвія
Проте конкурувати з прогресивними приватними портами Ольвії складно. В цьому їй має допомогти тимчасовий власник. Адже саме в цей морський порт зайде катарська компанія. Яка виграла в Україні концесійний конкурс. Вона обіцяла вкласти рекордну для української галузі суму в порт. За п'ять років 3 млрд грн. Самі ж працівники можуть не боятися змін.
П'ять років гарантоване працезабезпечення без права звільнення цих працівників. Владислав КРИКЛІЙ
міністр інфраструктури України
Херсон
Те ж саме стосується порту Херсон, для якого теж знайшли тимчасового власника. Грузинсько-швейцарська компанія пообіцяла за чотири роки вкласти в об'єкт 300 млн грн.
Все сотрудники у нас застрахованы, достаточно хорошие зарплаты. Шота ХАДЖИШВІЛІ
співзасновник компанії
Нідерланди
Здача об'єктів за такою схемою - успішна практика. 94 порти зі 100 кращих перебувають в концесії. Наприклад, найбільший порт в Європі Роттердам. На водних вантажних перевезеннях в уряді не планують зупинятися. В концесію хочуть передати аеропорти.
Вісім залізничних вокзалів//
Де будуть зручні послуги для пасажирів надаватися. І концесійні дороги. Владислав КРИКЛІЙ
міністр інфраструктури України
Концесійні дороги, зараз розглядають декілька таких автошляхів, мають бути платними. І будуватися як альтернатива основним. Але в світі здають в приватні руки й більш екзотичні проекти. Наприклад, системи переробки сміття і туристичні об'єкти. Поки ж Україна випробовує "перших концесійних ластівок". І сподівається, що економіка невдовзі відчує на собі переваги поки що мало відомого в Україні слова.