Чиновники пояснюють, таким транспортом їздити небезпечно.
“Машини призначені для перевезення вантажів. Мікроавтобуси в основному переобладнують в Україні в пасажирський транспорт - з метою економії. Коли ж трапляється трагедія, всі кажуть: "Так. Цього робити не можна". Коли починаєш забороняти перевізникам, відразу починаються обурення - це наїзд на малий бізнес”, - каже віце-прем'єр-міністр - міністр інфраструктури України Борис Колесніков.
Міністр обіцяє стимулювати перевізників до оновлення автопарку автобусами українського виробництва. Однак ті на допомогу держави не сподіваються. Розмови ж про ненадійність перероблених бусів узагалі вважають порожніми балачками. На власному прикладі вже встигли переконатись - пасажири вітчизняними автобусами їздити не хочуть.
“Наші пасажири звикли діставатися до пункту призначення дуже швидко. Автобуси середньої пасажиромісткості програють Sprinter та Volkswagen в часі. Змусити пасажира сідати в інший автобус ми не можемо”, - каже директор компанії-перевізника Микола Котушенко.
У разі реалізації міністерських планів, переконують перевізники, вони зазнають значних збитків. Адже у більшості з них до 90 відсотків автопарку - переобладнані буси. У пасажирів тимчасом більше нарікань до комфорту перевезень, а не їх безпеки.
“Зокрема, в таких маршрутках дуже мало місця, дужне близько сидіння - це незручно і, водночас, небезпечно”, - каже пасажир Віталій.
“Бентежить те, що іноді маршрутки переробляють з вантажних у пасажирські - через збільшення кількості сидячих місць вони зміщують місця і сидіти незручно”, - каже пасажир Петро.
“На даний момент в мене не було такого, щоб вони були небезпечними для мого життя”, - сказала пасажирка Лідія Михайлівна.
Нагадаємо, про заборону використання переобладнаних у пасажирські вантажних мікроавтобусів у Міністерстві заговорили ще торік. Тоді обіцяли, що обмеження запрацює до першої половини 2012 року. Зазначимо, у Росії така заборона існує вже майже рік.