Адже пускати в Україну іноземних авіаперевізників - залишити вітчизняних без роботи.

"Ми готові сьогодні, по суті справи, відкрити небо з Російською Федерацією, державою Ізраїль і тими, з ким у нас немає візових відносин. Тобто з тими, де у нас є безвізовий режим. Що стосується Європейського Союзу, ви знаєте, що у нас односторонній безвізовий режим, тобто виходить, що іноземні компанії отримають величезні конкурентні переваги перед українськими", - каже віце-прем’єр-міністр України - Міністр інфраструктури Борис Колесніков.

Договір між європейськими країнами "Відкрите небо" передбачає лібералізацію допуску авіакомпаній на внутрішні ринки одне одного. Аби здійснювати перельоти, закордонні авіакомпанії не чекають дозволів, а напряму домовляються з аеропортами.

В Україні ж такі правила не діють. Єдиний присутній в Україні лоу-кост перевізник також нарікає на проблемне отримання дозволів на маршрути. В Державній авіаадміністрації наголошують: дозволи на здійснення рейсів і українські компанії, і європейські отримують на рівних умовах.

"Є невеликі проблеми з отриманням призначень, але вони пов'язані з міждержавними угодами. Поки існує "закрите небо", поки наш простір закритий для всіх, і існують міждержавні угоди, ми потрапляємо під ці обмеження", - каже гендиректор "Авіалінії Візз Ейр Україна" Сергій Дементьєв.

"Класичні перевізники відомі вам – "МАУ", "Аеросвіт" - отримують призначення, так само отримує їх "Візз Ейр". Це для виконання міжнародних польотів. Вся ця справа регулюється міжурядовими угодами, де так само немає ніяких розділень і обмежень - лоу-кост - не лоу-кост", - каже начальник управління ліцензування Державної авіаційної адміністрації Сергій Коршук.

В свою чергу, аеропорти зацікавлені в розширенні кількості рейсів та у збільшенні пасажиропотоку. Допоки ж Україна не відкриє небо, зарубіжні компанії на ринок України не потраплять.

"Що стосується "закритого неба", то у нас є велика кількість авіакомпаній, які хотіли б з Жулян і в Жуляни, але, нажаль, проблема є, вона існує - це обмеження кількості рейсів і надання можливості літати у визначені напрями у зв'язку з тим, що Україна поки не приєденалася до "відкритого неба", яке знімає всі регулювання і обмеження", - каже гендиректор аеропорту "Київ" (Жуляни) Денис Костржевський.

Українські авіаперевізники відмовляються пояснювати на камеру, чи не лякає їх конкуренція з дешевими лоу-костерами. Але, каже колишній очільник Мінтрансу, поява лоу-костерів на ринку змусить українських гравців суттєво здешевити квитки і на свої рейси. Приміром, сьогодні один з найбільших українських перевізників пропонує переліт з Києва до Симферополя за 113 доларів, тоді як квиток лоу-кост оператора на цей же маршрут коштує 280 грн.

"Ключова проблема внутрішніх і зовнішніх пасажирських перевезень авіаційних в Україні - це проблема пов'язана з монополізмом, проблема пов'язана з високою вартістю квитка, тому ми повинні заводити на ринок 2-3-5 лоу-кост компаній. І тільки тоді ми отримаємо реальні перевезення. Я вважаю, що мінімум в рік 40-50 мільйонів людей повинні літати літаками", - каже колишній міністр транспорту та зв’язку України Йосип Вінський.

Але в чинному уряді вважають за потрібне підтримувати вітчизняного перевізника. Хоч би і коштом вітчизняного пасажира. Втім, якими б дорогими не були авіаперевезення, їхня кількість все одно зростає. За підрахунками експертів, за останній рік кількість пасажирів навіть перевищила докризовий рівень і сягнула понад 5 мільйонів.