За словами Клюєва, уряди країн працюють над документами про демаркацію міждержавних кордонів, а також співпрацю в космічній і гуманітарій сферах. Натомість, енергетичні питання Україна і Росія врегульовуватимуть пізніше.

Андрій Клюєв (віце-прем`єр-міністр України): “Якщо буде йти мова про подальшу долю ГТС, то ми будемо ставити питання про створення газотранспортного консорціуму. Тим більше тристороннього газотранспортного консорціуму, це країни ЄС, Україна і Росія. Після цього ми будемо виносити в український парламент питання функціонування цієї ГТС і передачі в концесію”.


Втім, можливість навіть такої співпраці в опозиції вважають неприпустимою. БЮТ та НУ-НС побоюються чергового експромту від президентів двох країн, який призведе до здачі національних інтересів України.

Сергій Соболєв (народний депутат, фракція БЮТ):
“У нас закрадається велика підозра, що те, що сьогодні було роздано вранці в сесійній залі - це є окозамилювання, і не має ні якого відношення до глобальних переговорів, які ідуть по здачі українських інтересів. Ми переконані, що 17 числа знову “з-під поли” будуть витягнуті документи, якими не володіють ні уряд України, ні Президент України, але які вже написані в Кремлі і в Москві”.

Експерти напередодні візиту Дмитра Медведєва реагують більш спокійно. Мовляв, нинішня українська влада навряд чи наважиться віддати таке золоте джерело для покриття бюджетного дефіциту як "Нафтогаз".

Геннадій Рябцев (експерт з енергетичних питань): “З нього викачувалися мільярди гривень для того, щоб забезпечити виконання тих чи інших урядових програм. Уявіть собі, що “Нафтогаз” об’єднається з “Газпромом” - дірки в якому бюджеті буде закривати ця структура. Напевно, буде закривати дірки в російському бюджеті, а не українському”.

А от активне обговорення політиками питання об’єднання енергетичних монополій двох країн, експерти вважають, спробою відволікти увагу громадськості від більш резонансних подій. В першу чергу об’єднавчих процесів в атомній енергетиці, авіабудуванні тощо.