“Авіакомпанії взяли 45 днів на уточнення замовлення і за попередньою інформацією альянс готовий взяти в лізинг до 15 літаків класу АН148, 158. Такі ж наміри має МАУ. На початку липня ми зберемося знову”, - каже віце-прем’єр міністр Борис Колесніков.

Та не вистачає не лише грошей. Виявляється, серед основних проблем ще й підготовка пілотів для управління вітчизняними літаками. Аби виправити це, в Україні створили перший тренажер найвищої категорії для пілотів. Подібного обладнання досі немає в жодній з країн колишнього СРСР.

“16 годин тренувань на цьому тренажері і професійний пілот зможе підняти у небо справжній АН-148. В цій кабіні можна відчути фактично усі екстремальні ситуації, що можуть виникнути під час польоту”, - каже журналіст Юлія Шост.

Найвища категорія тренажера говорить про його відповідність усім світовим стандартам, пояснюють в АНТК "Антонов". Він має рухому кабіну і першокласну систему візуалізації. Обладнання може імітувати будь-які умови експлуатації літака. Наприклад, відмову тої чи іншої системи або ж управління і посадку в складних метеоумовах.

“От зараз, як досвідчена людина, я можу сказати, що він сідає. Зараз літак котиться по злітній смузі і сідає. Підтвердження того, що він зупинився – відкрита кабіна і вивільнення екіпажу”, - каже професор кафедри динаміки польотів і льотної підготовки НАУ Дмитро Сотніков.

Щоб опанувати керування новою машиною потрібне терпіння і час, кажуть інструктори. Звикнути до нової моделі літака не так вже й просто.

“Ви входите в чужу квартиру і ви не дуже адаптовані, правильно? Ну ось чужа квартира для того, хто літав на іншому літаку. Він повинен привикнути, відчути динаміку. Зовсім новий вид індикації, електронний борт. Тут багато питань, які потрібно переварити в собі”, - каже льотчик-інструктор Валерій Мігунов.

Тренажер отримав державний сертифікат. Гендиректору АНТК його вручив особисто віце-прем`єр Борис Колесніков. Урядовець на собі випробував усі можливості нової "кабіни", однак сісти за кермо не наважився.

“Тренажер показував пілот. А протестував автобус у Львові. Тому в мене немає великого бажання, все пройшло добре. Дякую”, - каже віце-прем’єр міністр Борис Колесніков.

Мати такий тренажер - задоволення не дешеве, кажуть його розробники. Подібне обладнання коштує як сам літак, чи навіть більше. при цьому норма скрадає 1 тренажер на 10 літаків.

“Вартість тренажера в районі 15 мільйонів доларів. Це реальна собівартість тренажера”, - каже генеральний директор АНТК ім. О. К. Антонова Дмитро Кива.

Нині основним ринком збуту для АН-148 є Росія та Україна. У сусідів вже збирають власний аналогічний тренажер. Зацікавлені у них і низка країн Азії та Латинської Америки. В АНТК кажуть, тим хто не подужає купити тренажер, готові приймати пілотів на навчання у Києві.