"Якщо сьогодні чи вчора ви помітили, що вперше в Україні бензин став дорожчим аніж долар за один літр. А нам кажуть, що інфляція у нас зупинилася на рівні однозначного числа", - каже народний депутат України БЮТ-Батьківщина Володимир Бондаренко.
Не те, що дорожче долара: вартість літру бензину наближається до вартості євро. Найпопулярніший А-95 подорожчав до 8,7 гривень за літр, а дизпальне - до 8,2 гривень. Щодня вартість пального набирає від 5 до 10 копійок. Трейдери пояснюють - здорожчання пального - реакція на ринкову ситуацію в світі. Щоправда - дещо запізніла.
"Нафта подорожчала біля 20 доларів за барель - це 26% до вересня і поки у нас бензин в Україні подорожчав в порівнянні з вереснем на близько 1 гривня за літр. Це багато, але це якраз відображає правильно зростання ціни нафти на світових ринках", - каже генеральний директор мережі АЗС Вільям Козик.
А те, що ціна підскочила лише протягом місяця трейдер пояснюють потужним сірим імпортом нафтопродуктів восени минулого року. Це і тримало ціни на АЗС на стабільному рівні, оскільки і легальні постачальники були змушені тримати цінники без змін. Та це подорожчання не останнє, і вже варто чекати наступного.
"Нас чекає підвищення роздрібної ціни за рахунок підвищення акцизного збору. І це підвищення буде в рамках 50 копійок на літр А-95", - каже гендиректор мережі АЗС Вільям Козик.
Таке зростання відбудеться вже в найближчі 2-3 тижні, кажуть трейдери, як тільки вичерпаються минулорічні запаси нафтопродуктів. В першу чергу, це призведе до подорожчання тарифів перевізників. Вони вже говорять про подорожчання проїзду у маршрутках, таксі та міжміських маршрутах від 1 до 10 гривень відповідно.
Як наслідок зростання цін на бензин можуть подорожчати і продукти харчування та решта товарів. Адже в їх ціні - частка пального сягає 15%.
"Не виключено, що по деяким товарним позиціям по яким це можливо ціни реалізації будуть підвищуватися. Інша справа - якщо говорити про рослинницьку продукцію, то тут потенціал підвищення цін, ну скажімо, можливе певне зростання буде по цукру, бо це імпортнозалежний ринок", - каже експерт агроринку Володимир Лапа.
Все завдяки Податковому кодексу, нарікають експерти. Адже саме там прописано підвищення акцизного збору на пальне майже на 40% - зі EUR132/тонна до EUR182/тонна.