Після розслідування про офшори президента, до редакції Слідства.Інфо звернулось джерело, яке запропонувало поділитись додатковою інформацією про бізнес Петра Порошенка та його оточення. Співрозмовник передав aлешку з файлами. На ній розміщувалась інформація про діяльність української авіакомпанії Business Airlines. Насправді авіакомпанія управляється через офшорну фірму. А її послугами користувалися, сам Петро Порошенко, його друзі, та представники протилежного політичного табору.
10 січня 2002 року. На Віргінських островах створюється нова компанія Intraco Management Limited. Завдяки масштабному витоку документів панамського реєстратора офшорів Mossack&Fonseca, відомо, що власником цієї фірми є громадянин України – Сергій Зайцев. Він же – однокласник Петра Порошенка і один з його перших бізнес-партнерів. Сьогодні Зайцев – заступник генерального директора кондитерської корпорації "Рошен". Директором в Intraco Management Зайцев взяв собі Джофрі Меджістрейта – відомого кіпрського юриста, який давно займається реєстрацією офшорів, і крім цього очолює кіпрське представництво панамської компанії Mossack&Fonseca.
Видами діяльності Intraco Management Зайцев та Меджістрейт вказують чартерні авіаперельоти та інвестиції. Невдовзі в авіакомпанії з’явиться чимало відомих і грошовитих клієнтів. І українське підприємство Business Airlines, схоже, є лише фасадом або обгорткою. Більшість розрахунків за чартерні перельоти, за отриманими нами даними, провадилася не через українську компанію, а через офшор Intraco Management Менеджмент.
Читайте також: Яку "крупну рибу" прикриває втікач Каськів
Отримані нами файли свідчать, що постійними клієнтами авіакомпанії були як сам Петро Порошенко, так і його друг і бізнес-партнер Ігор Кононенко. Є навіть деякі особисті документи, як наприклад, копія паспорта дружини Ігоря Кононенка або контракт на проживання його доньки в одному зі швейцарських пансіонів.
Серед отриманих нами файлів так званий "Розклад" – велика зведена таблиця використання всіх літаків Business Airlines Intraco Management в 2012–2013 роках. Дані про цей парк літаків перевірити не складно. Достатньо зайти на сайт самої Business Airlanes.
Самі літаки не обов’язково мають належати авіакомпанії. Вона може брати їх в лізинг. А от клієнти та рейси – це вже напрацювання самої Business Airlines. В колонці "Клієнт" чимало відомих прізвищ: Порошенко, Ющенко, Клюєв, Азаров, Кацуба, Льовочкін, Богатирьова.
В серпні 2012 року чартер з Сімферополя в Ніццу, а потім в Тель-Авів та Москву замовляла людина з прізвищем "Кіркоров". Всі вони користувалися Cessna 680 Citation Sovereign. Її бортовий номер OE-GBY. Вартість одного перельоту, наприклад, до Харкова, – вісім тисяч євро. До швейцарського Цюріха – двадцять одна тисяча євро.
На Challenger 850 літали клієнти з прізвищами Черновецький, Арбузов, Лєпс. Чимало рейсів в Москву та Донецьк здійснив клієнт з прізвищем Калінін. В часи Януковича людина з таким же прізвищем очолювала Службу Безпеки України. Інший клієнт – Саламатін. Таке ж прізвище і в міністра оборони епохи Януковича.
Читайте також: Як Ахметову вдається заробляти на окупованих територіях
Втім, звісно, немає ніякого криміналу в тому, що чартерні польоти в друзів Президента могли замовляти ключові фігури режиму Януковича. Бізнес є бізнес, тим більше, вибір клієнтів на цьому ринку не такий вже й великий. Питання в тому, як ці віп-пасажири оплачували свої перельоти. 15 мільйонів 262 тисячі євро. Таку суму, згідно файлу "Авіабаланс", отримала на банківський рахунок Intraco Management за авіаперельоти в 2009–2011 роках. І хоча послуги авіаперевезень надають одні українські бізнесмени іншим, в тому числі за внутрішні польоти, гроші в Україну навіть не заходять. Вони йдуть з одного офшорного рахунку на інший.
Про те, як літаки Business Airlines у трагічні дні Революції гідності вивозили з Києва людей режиму Януковича у Сочі, Донецьк та Ніццу, чому компанія закуповує авіаційне паливо у "Газпрому" коли йде війна на Сході України, та як літаки літають до Росії попри заборону авіасполучення між країнами – дивіться у розслідуванні.