Найбільше, кажуть в компанії, українці хочуть витратити на новорічний стіл та подарунки.
"57% українців збираються витрачати більше, тоді як європейці свої витрати на подарунки залишать на колишньому, минулорічному рівні. А якщо подивитися на такі країни як Греція і Ірландія, які постраждали від кризи найбільше, то вони витрачатимуть на подарунки цього року менше", - каже менеджер компанії Deloitte Олександр Черінько.
Незважаючи на вражаюче зростання, витрати українців на свята продовжують залишатися найнижчими у порівнянні з іншими країнами Європи. На Новий рік наші співгромадяни в середньому планують витратити на 500 гривень більше, ніж минулого року - майже 3 тис. грн., або 280 євро, тим часом німці та поляки витратять 470 та 445 євро відповідно. Зростання витрат на святкування Нового року половина респондентів пояснила збільшенням доходів. Проте є й інша причина.
"Друга причина носить емоційний характер, респонденти говорять. Так є криза, але я не хочу про це думати, я хочу насолоджуватися життям. Так сказали 42% опитаних", - каже менеджер компанії Deloitte Олександр Черінько.
Відповідаючи на запитання, який подарунок на новий рік є найбажанішим, більше половини відповіли - подорож. Та минулого року такий подарунок бажала отримати лише третина опитаних. Крім того, бажаним подарунком для українців є гроші, комп’ютери і техніка для дому, а також ювелірні прикраси. Та й на цьому список не вичерпується.
Торговельні мережі вже почали готуватися до новорічних свят - пропонують покупцям нові товари та намагаються зацікавити різноманітними акціями. Водночас, магазини розуміють і важливість створення комфортних умов для здійснення покупок.
"Величезна увага приділяється пропускній спроможності покупця, перш за все - це швидка робота кас і можливість для покупця самостійно вибрати товар в торговому залі. Крім того, для наших покупців ми рекомендуємо не відкладати покупки на останній тиждень грудня", - каже директор магазину Наталія Орловська.
Незважаючи на те, що до новорічних та різдвяних свят залишилося ще більше місяця, українці вже замислюються над тим, як і де вони відзначатимуть свята. А торговельні мережі, кафе та ресторани створюють святковий настрій, прикрашаючи фасади й торгові зали.