Компанія будувала довгострокові партнерства, розуміючи, що лише такі дії приносять реальні зміни, пише 24 Канал.

До теми Технології на варті якості: за лаштунками цифрової трансформації "Моршинської"

Екологічні проєкти та соціальна підтримка

До початку повномасштабного російського вторгнення в Україну фокус КСВ-стратегії компанії (корпоративна соціальна відповідальність компанії – довгостроковий план дій, в якому інтегровані соціальні, екологічні й етичні цілі в бізнес-модель та операційну діяльність) зосереджувався на ключових напрямах, пов’язаних із цінністю води, здоров’я та добробуту людей.

Компанія інвестувала в розвиток громад, на території яких працюють її заводи, підтримуючи місцеві ініціативи та підвищуючи якість життя мешканців. Важливою складовою КСВ-стратегії були екологічні проєкти, що стали основою довгострокових зобов’язань компанії у сфері сталого розвитку. Зокрема, компанія реалізовувала програми захисту унікальних Моршинських джерел та Миргородського родовища, спрямовуючи ресурси на постійний моніторинг екосистем і збереження природного балансу.

У 2017 році компанія спільно із Всесвітнім фондом природи (WWF) започаткувала Всеукраїнську програму "Разом за природу", в межах якої активісти висадили 20 тисяч молодих дерев у Карпатах. Приділяючи увагу регіону, в якому народжується "Моршинська", у 2019 році компанія спільно з WWF запускає масштабну кампанію "Збережи рись". Тоді завдяки успішній комунікації із залученням ЗМІ, лідерів думок та активістів більш як 10 мільйонів людей дізналося про проблему зменшення популяції червонокнижної рисі – символу карпатських лісів.

Також спеціалістами WWF було розроблено драфт Національного плану дій із збереження рисі європейської. Загалом було встановлено 20 фотопасток для глибшого моніторингу рисі. Водночас турбота про довкілля – це не лише про популяції тварин і висадження лісів. Тому вже в наступному, 2020 році, IDS Ukraine представила новий дизайн пляшки "Моршинської", у виробництві якої використовується на 15% менше пластику. Наступним кроком розвитку екологічної стратегії став запуск одного з наймасштабніших проєктів компанії – "Зелена торба".

Завдяки цій ініціативі всі клієнти сервісу доставки води My Water Shop (компанія IDS Aqua Service, що входить до складу IDS Ukraine) отримали можливість зручно збирати використаний пластик, який компанія безоплатно забирає та передає на переробку. Програма охоплює весь пластик із маркуванням PET1 незалежно від виробника. За п’ять років дії проєкту вже зібрано понад 100 тонн пластику.


"Моршинська" вже 30 років на ринку / Фото, надане 24 Каналу

У соціальному напрямі IDS Ukraine реалізовувала низку проєктів, спрямованих на підтримку людей і розвиток громад, зокрема:

  • допомагала медичним закладам і хворим дітям, надаючи цільову фінансову підтримку через перевірені благодійні фонди;
  • сприяла розвитку громад через інвестиції в підтримку соціальної інфраструктури (ремонт закладів, забезпечення якісною водою) та стимулювання активного життя через спонсорство місцевих спортивних і культурних заходів;
  • інвестувала в розвиток громад, підтримуючи соціальну інфраструктуру – від ремонту об’єктів до забезпечення доступу до якісної води, а також сприяла активному способу життя через спонсорство місцевих спортивних і культурних подій;
  • популяризувала здоровий та активний спосіб життя, витривалість і відновлення, співпрацюючи з відомими спортсменами та підтримуючи спортивні заходи.

Ці ініціативи підтверджують, що для IDS Ukraine соціальна відповідальність – це невід’ємна частина корпоративної стратегії, а не разові доброчинні дії.

Зміна вектора після початку війни

З початком повномасштабного вторгнення пріоритети змінилися. Компанія частково продовжує підтримку попередніх ініціатив, але головну увагу зосередила на найважливішому для стійкості країни векторі у поточний момент – забезпеченні населення критично важливим продуктом (водою), допомозі військовим і відновленні ветеранів.

Загальна сума благодійної допомоги з початку війни сягнула більш як 550 мільйонів гривень. Один із напрямків, а саме робота із ветеранами, трансформувався у велику місію формування нової безбар'єрної культури взаємодії українського суспільства із захисниками та захисницями.

Для IDS Ukraine підтримка ветеранів – це довгострокова інвестиція у зміну суспільного сприйняття та у створення простору, де ветеран є джерелом натхнення. Компанія реалізує системні проєкти, які поєднують внутрішню корпоративну культуру та широку соціальну місію.

IDS Ukraine навчає співробітників правильній взаємодії з ветеранами: без стигм, з повагою та готовністю підтримати. Це критично важливо, адже в колективі є 263 мобілізованих працівники, 24 з яких вже повернулися до роботи. З метою залучення широкої громадськості до цього руху, компанія проводить масштабні заходи та співпрацює з партнерами – організаціями, бізнесом і лідерами думок. Це дозволяє будувати мільйонні охоплення та широко просувати ідею поваги, рівності та вдячності.

Наша мета – утвердження культури взаємодії з ветеранами, заснованої на повазі, дружній підтримці та глибокій вдячності. Ми прагнемо трансформувати суспільне сприйняття, підкреслюючи, що ветеран є прикладом стійкості та сили, чия присутність надихає. Це щоденні цілеспрямовані дії, які забезпечують щиру та всеосяжну підтримку на рівні громади,
– підкреслила директорка з комунікацій IDS Ukraine Оксана Панкіна.


Директорка з комунікацій IDS Ukraine Оксана Панкіна / Фото, надане 24 Каналу

Next Step Ukraine: кампанія 360 градусів

Партнерство IDS Ukraine із реабілітаційним центром Next Step Ukraine почалося з 2018 року, набуло стратегічного значення після повномасштабного вторгнення та стало основою для реалізації потужної комунікаційної кампанії. Цього року запущено масштабну соціальну кампанію з назвою "Воля рухатись вперед" із метою підтримки реабілітаційного центру NextStep. Першим кроком стала ініціатива, згідно з якою протягом року 1 гривню з кожної проданої банки енергетика "Воля" з логотипом Next Step зі смаком "Оригінальний" спрямовують на потреби реабілітаційного центру.

Згодом "Моршинська", яка є синонімом відновлення та сили, стала партнером спортивних заходів, таких як "Бігозбір", де спортсмени-любителі перетворювали свої кілометри пробіжок на донати для відновлення військових. Цього року в межах "Бігозбору" Next Step Ukraine передано 1 мільйон гривень. Ще стільки ж компанія передала під час Київського півмарафону Незламності 2025. Загалом за 2024 – 2025 роки компанія спрямувала понад 5 мільйонів гривень на реабілітацію та протезування. IDS Ukraine фінансувала придбання унікального обладнання, включно з інверторною системою для безперебійної роботи центру.


У межах ініціативи зібрали мільйон гривень / Фото, надане 24 Каналу

Проєкт з підтримки центру Next Step органічно залучив медіа та дозволив провести кампанію 360 градусів, яка стала яскравим прикладом системної активації. Завдяки комплексній роботі з партнерами, ЗМІ, лідерами думок і проведенню публічних заходів, IDS Ukraine вдалося ознайомити з культурою взаємодії з ветеранами близько 5 мільйонів людей,
– зауважила Оксана Панкіна.

Кампанія транслювала реальні історії сили.Її обличчями стали Артем Мороз, Микола Левкун, Володимир Товкис, Дмитро Терещенко, Сергій Острінський, Ростислав Приступа та Станіслав Зорій – ветерани, які пройшли реабілітацію в Next Step. Їхній приклад втілює головне повідомлення місії IDS Ukraine: бачити силу, а не втрату, нову можливість, а не обмеження.

Для наших воїнів, які проходять важкий шлях відновлення, вкрай важлива не тільки якісна медицина та обладнання. Не менш важливо відчувати, що суспільство бачить їхню силу, а не їхні травми. Системна комунікація IDS Ukraine допомагає руйнувати бар'єри та стигми, створюючи культурне середовище поваги, яке є невіддільною частиною їхньої реінтеграції,
– зазначила директорка Next Step Ukraine Тетяна Грубенюк.

Стратегічна комунікаційна місія IDS Ukraine, що спрямована на трансформацію взаємодії суспільства з ветеранами, сама по собі є потужним джерелом натхнення. Це суспільна візія, де ветеран – це людина виняткової сили та стійкості, чия присутність природно викликає повагу та бажання підтримати. Ця місія задає тон: не просто закликає до вдячності, а формує культуру, в якій шаноблива взаємодія стає щоденною нормою.