Імпорт авто: Схема №2 "Пільги громадянина з Закарпаття"
Період існування схеми: 2001-2004 роки

Як працює схема

У 1998 році Кабінет Міністрів у рамках експерименту дозволив підприємцям кількох регіонів України працювати за схемою так званого спеціального торгового патенту.

Відповідно до змін до Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" власник спецпатенту звільнявся від сплати, зокрема податку на додану вартість при імпорті.

У 2001 році такий спецпатент отримав такий собі приватний підприємець із Закарпаття Василь Кавка.

Отримавши пільги із сплати ПДВ при імпорті зазначеним громадянином було ввезено кілька тисяч автомобілів, у тому числі сегменту "люкс", які знаходили своїх кінцевих власників у Києві, Харкові, Дніпропетровську.

У січні 2002 року Верховна Рада скасувала пільги по сплаті ПДВ на імпорт. Однак 2002 року Виноградівський районний суд продовжує термін дії спецпатенту Кавки до 30 листопада 2002 року, а 25 квітня Апеляційний суд Закарпатської області, куди із заявою звернулася Закарпатська митниця, залишає це рішення без змін.

А в листопаді 2002 року Хустський районний суд Закарпатської області продовжив дію спец патенту до листопада 2004 року на тій підставі, що Кавка нібито просив видати спецпатент саме на три роки, та сплатив ставку спецпатенту за три роки наперед.

Цікаві факти

У період з 2002 по 2004 роки громадянином Кавкою було ввезено в Україну 10 487 автомобілів, а також яхти, паливно-мастильні матеріали тощо.

Загальна вартість ввезених транспортних засобів та товарів склала близько 3 млрд гривень.

Сума звільнення від сплати податків склала понад 500 млн гривень.

Зокрема було ввезено без податків 6 автомобілів Maybach.

Читайте також: Схема №1. Викуп після конфіскації