Українські міста поєднує 21 тисяча кілометрів залізничних колій. Щоб шлях був безпечним, сотні працівників "Укрзалізниці" перевіряють та лагодять їх. Під вагою потяга сталеві рейки прогинаються та розхитуються. Утримує колії скріплення, головний елемент яких – клема. Якщо вона розігнеться хоч на 7-8 міліметрів – може статись залізнична аварія.

Такі скріплення в Україні виготовляють дві компанії – "АТ Механіка" та "Корпорація КРТ". Остання належить депутатам президентської фракції Ярославу та Богдану Дубневичам. Це не просто політики, але й мільйонери. Брати Дубневичі офіційно є власниками 700 мільйонів гривень, майже 700 об'єктів нерухомості та елітного автопарку.

Читайте також: Як заробити 14 мільйонів премії за два дні, працюючи держслужбовцем

Чиновницька кар'єра Ярослава Дубневича, як і бізнес, міцно притиснуті до шпал: спершу представник "Укрзалізниці" у Кабміні, нині – голова транспортного комітету. Ці посади не приносять суттєвого прибутку, проте депутатський бізнес генерує сотні мільйонів гривень. Вплив політиків настільки сильний, що при наявності двох компаній на ринку останні роки "Укрзалізниця" купувала скріплення виключно в "Корпорації КРТ".

У 2017 році "Укрзалізниця" планувала купити скріплень на 290 мільйонів гривень. На тендер вийшли три компанії – два дилери Дубневичів і "АТ Механіка". Пропозиція останньої була традиційно дешевшою. Однак від економії "Укрзалізниця" відмовилась.

Як в Україні процвітає монополія братів Дубневичів та скільки "Укрзалізниця" переплачує на скріпленнях – дивіться у журналістському розслідуванні програми "Наші гроші".