Мовляв, нічого доброго немає в тому, що українські громадяни можуть тепер хай і за сірими схемами, але купити вживаний Volkswagen чи Audi набагато дешевше від нового Lanos. От якби заборонити ввозити євробляхи, та подовжити митні пільги для свого підприємства, то Васадзе хотів би ще років 20 збирати це диво корейського автопрому епохи дев'яностих.
Читайте також: Про те, як система намагається задушити НАБУ
От тільки біда – українці ну щось ніяк не хочуть купувати Lanos за ціною трьох вживаних Audi, пригнаних з Європи. При цьому, Васадзе на пряме питання журналіста трохи розгублено відповів, що сам на Lanos не їздить, а більше полюбляє Mercedes.
Втім, все одно, наполягає, що його підприємство в Запоріжжі, потребує державної підтримки, або за рахунок прямих бюджетних дотацій, тобто виплат з наших з вами кишень. Або ж, цей автомобільний ділок хоче попросити уряд відновити високі обмежувальні мита для імпорту іномарок з Європи і при цьому рішуче карати за ввезення "євроблях". За словами Васадзе, держава має піклуватися про порядного автовиробника, який створює робочі місця і платить податки.
Ну, це дивлячись, яка держава і наскільки порядний цей автовиробник. Бо коли Васадзе, як народний депутат перебігає з однієї фракції в іншу аби зберегти собі преференції за рахунок бюджету, то це державна підтримка по-українські.
А тепер давайте поглянемо, як поводиться Васадзе там, де в нього немає можливості впливати на парламент та уряд та вибивати собі пільги. Зокрема, на європейському ринку.
Це Варшавська фабрика легкових автомобілів, або скорочено польською FSO.
Автомобіль компанії FSO
В 2005 році Васадзе купив це підприємство у польського уряду за символічну суму в 100 злотих. Поляки продали за безцінь цю автомобільну фабрику в обмін на сувору умову, що новий власник має вкласти свої кошти і відновити виробництво на цьому заводі, і при цьому зберегти дві тисячі робочих місць. Васадзе підписався під цими умовами. Втім, в підсумку, їх не виконав, так і не налагодивши виробництво нових автомобілів на цьому заводі. Робочих зрештою, звільнили, завод закрили, а частину виробничих потужностей, за даними газети "Річ Посполита", ще й перепродали іншим покупцям.
Автомобіль компанії FSO
Здавалося, можна було б просто поспівчувати українському автомобільному олігарху, який виявився зовсім не ефективним в умовах відкритого ринку і без доступу до влади. Але, як виявилося, Генеральна прокуратура Польщі подала проти підприємства Васадзе позов за невиконання умов інвестиційної угоди і тепер вимагає компенсації в 70 мільйонів доларів за завдані збитки. При чому, поляки не виключають, якщо Васадзе відмовиться платити, то вони змушені будуть переадресувати позов до українського уряду, щоб той виплатив всю суму замість автоолігарха. Ну а український уряд, зрозуміло в разі чого, платитиме не з банківської картки Гройсмана, а з наших з вами кишень.
Читайте також: Яку секретну інформацію "Укроборонпром" міг передати компанії-самозванцю
Ну у мене є пропозиція: може нехай в такому разі поляки таки заберуть завод "Авто ЗАЗ" за борги і на його місці організують якесь пристойне європейське підприємство? Тільки аби Васадзе більше не вимагав дотації з кишень українських платників податків. Нам всім це набагато дешевше обійдеться, коли він нічого не робитиме.