Цю стрічку покажуть у рамках ретроспективної програми фестивалю, просто неба, на Ланжеронівському узвозі, для усіх охочих. Представлятиме її актор особисто, під завісу кіно-свята. А поки що робота на фестивалі кипить. Відомого на весь світ кіномайстра вдалося перехопити на кілька хвилин перед його майстер-класом для молодих кінематографістів. Про конкурсне кіно, яке Єжи Штур оцінює цимиднями, він, звісно не говорить. Але, як виявилося, розмаїття програм кіно-марафону залишається поза його увагою.


— Що Вам вдається подивитися, окрім конкурсної програми?

— Нічогісінько! Тільки фільм-відкриття бачив. І може подивлюся фільм з моєю колегою у головній ролі (португальська актриса Марія де Медейруш, яка теж в журі фестивалю – авт.) Може вдастьсЯ, не знаю… Тому що окрім журі, у мене ще зустрічі, інтерв`ю, презентації моїх фільмів, мене просто не вистачає.

— Робота з яким режисером стала для Вас найцікавішою?

— Кшиштоф Кєсльовський. І в останні роки – Нанні Моретті, італійський режисер. Його фільм буде на фестивалі завтра. Ці два режисери мали великий вплив на мене і коли сьогодні будуть питання про режисерів, а я сподіваюся, що будуть, я розкажу, чому. Кєсльовський змінив моє життя! Я хотів бути театральним актором, закінчив театральний інститут, потім педагогом був для театру… І одного вечора – несподівана пропозиція від нього, нікому не відомого режисера на той час – змінила моє життя.

— А які найважливіші характеристики для режисера та актора, аби фільм вдався?

— Для режисера, як сказав теж мій великий педагог і друг - видатний польський режисер Анджей Вайда, що це між воїном і поетом треба бути – так розкладена ця професія. Поет і воїн мають всім керувати.

— І менеджером?

— Ні, менеджером — ні. Тепер, може, це молоде покоління, вони вже мають бути менеджерами. Я – не вмію. Я ось хочу зробити фільм, куди навіть хочу дати половину грошей, навіщо мені ці гроші, які заробив за все життя, але мені навіть важко бути продюсером - не вмію!

— А для актора що найголовніше? Слухати режисера?

— Так, слухати режисера і зрозуміти головну ідею фільму. Але не головою зрозуміти, а зрозуміти серцем.
- Останнє питання. У Вас багато зв`язків з Україною? Чи плануєте тут працювати над фільмами?
- Ні, не багато. У мене немає пропозицій з України.