За шантажем може стояти помічник нардепа від групи "Довіра" Микола Самбожук, якого пов'язують з низкою міжнародних скандалів.

Видання зазначає, що за даними його співрозмовників в"УЗ, як мінімум чотири заводи, що входять в її структуру в останні кілька місяців перебувають під постійним тиском з боку певних сил. За даними учасників ринку, в парламенті в якості майданчика для тиску на заводи і критики керівництва УЗ використовується міжфракційне депутатське об'єднання "За техногенну та екологічну безпеку в паливно-енергетичному комплексі, залізничному та трубопровідному транспорті України і депутати тимчасової слідчої комісії Верховної ради з розслідування діяльності Укрзалізниці (зокрема, Олександр Сухов).

Як стверджують співрозмовники редакції, листи і телефонні дзвінки з погрозами заблокувати роботу заводів за відмову брати участь в сумнівних схемах на адресу підприємств нібито надсилає помічник народного депутата Сергія Шахова, секретар цього міжфракційного об'єднання Микола Самбожук.

Журналісти систематизували інформацію про нього з відкритих джерел. До 2004 року він громадянином Молдови, де має низку бізнесів, працював помічником народних депутатів 6–9 скликання. Крім того, на нього і на його сина Микиту до 2016–2017 рр. були зареєстровані низка підприємств в Росії.

В Україні про Самбожука знають як про "комісара" МГО "Міжнародний комітет захисту прав людини", в якості якого він писав про корупційні схеми закупівлі поїздів Hyundai в. о. Президента Олександру Турчинову в інтересах своєї російської компанії, яка нібито претендувала на комісійні від угоди.

Також Самбожук фігурував у скандалі з заміною системи онлайн-бронювання залізничних квитків у 2015 році, коли за даними, озвученими в медіа, намагався впровадити в схему своїх бізнес-партнерів.

Найбільш відомою є діяльність Самбожука в Молдові. Вона пов'язана зі спробою рейдерського захоплення Молдовської залізниці, а також спробою дискредитації місцевих політичних діячів.

Спробою рейдерського захоплення в Молдові називають історію, в рамках якої компанії був пред'явлений фіктивний борг в 70 млн євро за нібито невиконані зобов'язання з лізингу вантажних цистерн від німецької компанії Nistas. Самбожук був одним з її топменеджерів. А потім його компанії намагалися отримати компенсацію від МЗ.

В Україні розгляд цієї справи завершився влітку 2021 року, коли Касаційний господарський суд Верховного суду залишив у силі рішення Північного апеляційного суду на користь "Молдавської залізниці" через фіктивність пред'явлених вимог "німецької" компанії.

У Молдові проти Самбожука та інших учасників схеми порушили кримінальну справу за фактами підробки документів та спроб довести до банкрутства МЗ. "РБК-Україна" публікує посилання на матеріали слідчої комісії парламенту Молдови, а також рішення Верховного суду Молдови, в якому підтверджується, що Самбожука затримували у цій справі.

Після цього Самбожук написав заяву до Печерського райвідділу Нацполіції, згідно з яким перед парламентськими виборами в Молдові взимку 2019 року експрем'єр Павло Філіп і віцеголова Демократичної партії (спонсор великий підприємець Володимир Плахотнюк) Сергій Яралієв, нібито вимагали у "українського підприємця" Самбожука 4 млн доларів на користь партійної скарбниці. Натомість вони нібито обіцяли сприяти зняттю Самбожука з баз розшуку Інтерполу і закрити кримінальну справу.

У 2021 році Самбожука звинувачували в причетності до скандалу зі спробою заблокувати одну з ініціатив президента – із закупівлі нових пасажирських вагонів для Укрзалізниці на Крюківському вагоноремонтному заводі.

Втім, наскільки правомірним є інтерес Самбожука до залізниці повинні з'ясувати правоохоронні органи, оскільки представники заводів вже звернулися з відповідними заявами про скоєний помічником народного депутата злочин в Державне бюро розслідувань,
– йдеться в матеріалі.