Кінокомпанія "20th Century Fox" хотіла, щоб на екрані був герой, який у русі помітний, а коли завмирає – стає прозорим. Такий камуфляж-ефект зараз роблять за 10 хвилин, а тоді довелося проявити всю винахідливість та залучити верстат оптичного друку вартістю 1 мільйон доларів. Результат перевершив усі очікування, а Мамут заслужено отримав головну нагороду Кіноакадемії – "Оскар".

Інша культова робота українця – реклама "Renault", в якій він використав так званий "ефект резини", коли машина в кадрі розтягувалася на поворотах. На той час це був надприродний ефект. На практиці потрібно було використати 1200 смужок, що в потрібний час перекривали кадр.

За чверть століття роботи у Штатах Євгенію Мамуту вдалося долучитись до створення спецефектів у багатьох оскароносних картинах – "Брудні танці", "Матриця", "Куди приводять мрії", "Суддя Дред". У 2002 році разом з дружиною він відкрив музей анімації та спецефектів, де розкривають усі секрети професії.