1. Вбиває політичну корупцію

В Україні більше не буде призначень за квотним принципом, за хабар чи з мотивів особистої вірності.

Всі призначення — через конкурс. Особливо найвищі. Доведи, що ти найкращий, тоді управляй державним органом.

2. Громадськість вперше отримає вплив на призначення найвищих чиновників держави

Добір на посади категорії "А" здійснюватиме спеціально створений орган – Комісія з питань формування вищого корпусу державної служби. Третину її складатимуть громадські активісти. Також в комісії будуть представники Парламенту, Президента, Уряду, професійних спілок, асоціації роботодавців. За посадою входять голова Антикорупційного бюро та голова профільного агентства з питань державної служби.

Таке широке представництво та участь громадськості унеможливлять маніпуляції та "договорняк" при призначеннях на найвідповідальніші позиції.

3. Звільняє чиновника від політичних впливів

Повна заборона участі держслужбовців категорії "А" в політичних партіях.

Роками правлячі партії втягували в свої лави топ-управлінців, з часом ламаючи їх та підкорюючи вузькопартійному інтересу замість державного.

4. Розмежування патронатних, політичних та адміністративних посад

Вводиться посада державного секретаря. Державний секретар – чиновник категорії "А" — обирається на конкурсі, керує апаратом міністерства. Він залишиється при зміні Кабінетів Міністрів, чим забезпечує інституійну тяглість у діяльності міністерств. Забезпечує виконання завдань міністра. Зараз цю функцію виконує політична фігура — заступник міністра-керівник апарату.

Патронатні посади — радники, прес-секретарі, помічники втрачають статус держслужбовців. Логіка проста: нема конкурсу — нема статусу.

5. Строкове призначення для найвищих держслужбовців

Чиновники категорії "А" призначатимуться на 5 років. Перебування на посаді — не довше двох строків.

Для збільшення зображення — натисніть на нього.

6. Зменшення суб’єктивного впливу керівника на підлеглих

Зараз частка премій у заробітній платі держслужбовця сягає в середньому 70-80%. Решта — посадовий оклад. Тобто більшість того, що людина отримує на руки, залежить виключно від доброї волі керівника, що створює широкі можливості для маніпуляцій підлеглими та шантажу.

Після прийняття законопроекту структура заробітної плати виглядатиме наступним чином:

70% — посадовий оклад

30% — надбавки та премії.

7. Дані соціологічних досліджень

Відповідно до останніх соціологічних досліджень Фонду демократичних ініціатив ім. Ілька Кучеріва, 44% населення України вважає, що основним гальмом реформ в Україні є чиновники.

Без реформи державної служби жодна реформа не впроваджуватиметься належним чином, вважають громадяни України, і вони абсолютно праві.

8. Скасування необґрунтованих пільг та перехід на загальну пенсійну систему

На державній службі потрібно ефективно впроваджувати політику держави, а не перекладати папірці в очікування спеціальної пенсії

Особливо хвилюватися нормальним держслужбовцям також немає чого. За рахунок поступового збільшення зарплат, пенсії також зростатимуть, нехай і з меншою ставкою відрахувань в пенсійний фонд, ніж до того.

9. Вимоги міжнародної спільноти

Прийняття законопроекту про державну службу є умовою отримання близько 20 мільярдів гривень безповоротної фінансової допомоги від Європейського Союзу. І це в умовах фактично переддефолтного стану.

10. Опір старої системи

Мабуть, ще жоден законопроект не мав такої кількості підкилимних підніжок до прийняття. Якщо корумпована система так йому опирається, це означає, що ми з вами на правильному шляху.

Автор: Микола Виговський, експерт ініціативи "Реанімаційний Пакет Реформ"