Користуйтеся своїм правом! Умови повернення придбаних у магазині товарів регулюються в Україні законом "Про захист прав споживачів". Побутова техніка належить до переліку товарів, які можна повернути у випадку неналежної якості або не відповідності бажаному.
Правила покупки
Щоб не довелось товар повертати, дотримуйтесь основних правил при купівлі техніки:
- обов'язково перевірте ще у магазині чи працює прилад, нехай продавець продемонструє це;
- перевірте, чи заповнений гарантійний талон на товар;
- дізнайтесь у продавця, куди звертатись у випадку поломки приладу у гарантійний термін.
Зауважимо, якщо покупка габаритна, її доставку може забезпечувати продавець. А товар під час доставки з різних причин може бути пошкодженим. Тому до підписання документів про його прийняття, перевірте доставлену техніку на справність і відповідну комплектацію.
Що робити з товаром, який не підходить
Закон визначає, що товар може бути придбаний або належної якості, або неналежної. У залежності від цього, є кілька способів подальших дій покупця.
Якщо товар належної якості, але не підійшов, можна:
1. Обміняти товар
У разі придбання приладу, який не задовольнив покупця за формою, габаритами, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням, споживач має право обміняти його на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право:
- придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості;
- здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний одразу ж повідомити споживача, як тільки потрібний товар з'являється у продажу.
2. Повернути товар
Тобто, розірвати договір купівлі-продажу непродовольчого товару та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару. Покупець повинен звернутися з питанням повернення товару у 14-денний термін з моменту покупки. Але, якщо товар купували дистанційно, через Інтернет, то повернути потрібно упродовж 7 днів.
Сума коштів повертається та ж сама, яка була встановлена на момент купівлі. Гроші повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору — в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Але зверніть увагу, що повернути техніку можна тільки, якщо вона зберегла свій товарний вигляд, не була пошкоджена покупцем, не загублені комплектуючі, пломби, бірки, наявні всі документи, не пошкоджена упаковка.
Що таке "неналежна якість товару"
Закон визначає три умовні групи для неналежної якості товару:
* товари, які мають недоліки;
* товари, які мають істотні недоліки;
* фальсифіковані товари.
Недоліком є будь-яка невідповідність продукції вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред’являються до неї, а також інформації про продукцію, наданій виробником (виконавцем, продавцем).
Істотні недоліки – роблять неможливим чи недопустимим використання техніки, не можуть бути усунутим і роблять товар істотно іншим, ніж передбачено у договорі купівлі.
Фальсифікованою вважається продукція, виготовлена з порушенням технології або неправомірне використання знака для товарів та послуг, чи копіюванням форми, упаковки, зовнішнього оформлення, або неправомірне відтворення товару іншої особи.
Що робити з технікою неналежної якості
Зазвичай гарантійний термін обслуговування техніки коливається від 14 днів до року. Тому потрібно встигнути переконатися у відповідній якості придбаного приладу за цей час.
Якщо виявлено недоліки в процесі експлуатації техніки, покупець має право вимагати пропорційного зменшення ціни або безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, або ж відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Якщо недоліки істотні – можете розірвати договір і повернути суму коштів, витрачених на покупку, або вимагати заміни товару на аналогічний.
Як повернути кошти
Для повернення грошей, які були витрачені на придбання неякісного товару, покупцеві необхідно звернутись до продавця за місцем купівлі товару, за необхідності подати відповідну письмову заяву, де будуть зазначені вимоги покупця та причини повернення товару.
Окрім причини в заяві потрібно зазначити:
- дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (серія і номер паспорта, дата і місце його видачі);
- дані про товар (найменування товару, фабричний, (серійний) номер, артикул, дата продажу, вартість на дату продажу);
- суму виданих за повернутий товар коштів.
Як повернути кредитну техніку
Повернення техніки, придбаної у кредит, здійснюється на тих самих умовах, що й повернення звичайного товару неналежної якості.
Вартість кредитної техніки повертається в наступному порядку:
- оплачений за кредитним договором грошовий обсяг коштів перераховують покупцеві;
- сума, що залишилася передається до кредитної організації.
Крім того, споживачеві відшкодовуються гроші, витрачені на оформлення кредиту на покупку побутової техніки.
Золоті правила безпечної покупки
Наостанок нагадаємо головні правила придбання як побутової техніки так і інших товарів, аби не мати проблем із продавцями, і не ризикувати нервами та здоров'ям.
- Не купуйте у неперевірених чи підозрілих продавців.
- Перевіряйте документи на товар, термін його придатності.
- Не намагайтесь порушити інструкцію з експлуатації приладів та техніки.
- Зберігайте чеки, гарантійні талони, договори – будь-які документи купівлі-продажу.
Читайте також: Де знайти високооплачувану роботу? ТОП-5 професій, де найбільше вакансій