Про те, яка мета була цьогорічної "Дороги добра" та про те, як благодійність можна зробити доступною кожному, ми запитали у директора з маркетингу WOG Геннадія Карлінського.

– WOG протягом багатьох років реалізує благодійний проєкт в медичній сфері "Дорога добра", який раніше мав назву "Дорога до серця". Чому змінилася назва та у чому загалом суть ініціативи?

– Проєкт реалізується протягом 15 років. Раніше наша увага була зосереджена лише на медичних закладах, які займаються лікуванням серцево-судинних захворювань. Згодом сфера допомоги розширилася – це підтримка пологових будинків, Інституту ПАГ, який займається доглядом за недоношеними дітками тощо. Тому вирішили змінити назву проєкту, не змінюючи його суть – допомога в лікуванні дітей.

За ці роки нам вдалось зібрати понад 23 млн грн. Закуплено та відремонтовано дороговартісне обладнання для медичних закладів по всій країні.

Також в акції закладено вагому складову – формування культури благодійності. Важливими є цінності допомоги ближньому, які нам вдалось прищепити мільйонам українців. Адже в нашій країні благодійність здебільшого вважається справою заможних людей – так склалося історично. Проте створення простої механіки та доступу до добрих справ, як от напій в особливому горнятку на WOG, допомагає залучили широку аудиторію благодійників. Особливо, серед молоді. З року в рік ми спостерігаємо зростання зацікавленості клієнтів, і зібрані суми доводять, скільки мільйонів українців доєдналося до акції. Люди розуміють, що робити добро – легко, для цього не потрібні мільйони, головне – мати бажання бути дотичним до добрих справ.

Інший чинник – корпоративний. Одна із задач великого бізнесу – бути партнером держави та суспільства, консолідуючи ресурси громад, споживачів, бізнесу на суспільно вагомих питаннях. Ми ж робимо фокус на важливому: здорові діти – це фундамент майбутнього країни. Допомога дітям на професійному рівні не лише дає щастя родинам, але й є підтримкою з державницької точки зору – врятовані немовлята живуть повноцінним життям, навчаються і в майбутньому працюють, сприяючи розвитку країни, часто стають драйверами суспільства.

Третій важливий чинник – це соціальна відповідальність компанії. Коли до нас на роботу приходять нові працівники, для них важливою є не тільки наша комерційна діяльність, але й філософія бізнесу та ставлення до суспільства. Це впливає на вибір команди, до якої вони б хотіли долучитись.

– Як виглядає механіка участі в проєкті "Дорога добра"?

– Наша мета – зробити участь в благодійності доступною. Кава на WOG стала не стільки продуктом, як уже ритуалом. І в звичайний ритуал – випити каву на АЗК – ми додаємо важливі змісти. Люди беруть напої у горнятках з єдинорогом і отримують зовсім інші внутрішні відчуття та емоції, щось на кшталт "я став частинкою великої доброї справи".

Щоб закласти цю ідеологію в благодійну механіку, ми створили можливість купувати напої, але брати не звичайне, а благодійне горнятко – фіолетове з єдинорогом. Напій в такому стаканчику всього на 3 гривні дорожчий за напій у звичайному. І поки горнятко в руках людини, вона бачить свою особисту участь і дотичність до благодійності.

"Дорога добра" не має обмежень у тривалості по часу. Стартує вона на початку літа. Попередньо ми ведемо діалог з нашими партнерами, які в постійній комунікації з медичними закладами. Спільно визначаємо проблематику, яку хочемо вирішити: облаштувати операційну, придбати високоточний апарат УЗД, забезпечити рядом розхідних матеріалів тощо. І вже виходячи з цього, розуміємо, яку суму необхідно зібрати, щоб закрити потребу того чи іншого медзакладу. Відповідно до даного запиту, друкуємо наклад горняток. Акція завершується, коли накопичена вся сума.

– Чому для допомоги обрана саме сфера лікування серцево-судинних захворювань дітей та від чого залежить вибір закладу й устаткування?

– Найбільшою проблемою сучасного світу є серцево-судинні захворювання. Але ці захворювання, на щастя, лікуються. Основне – вчасно діагностувати проблему та провести відповідну терапію чи операцію. Проте, в той час, коли методики, якими нині володіють наші кардіохірурги, здатні врятувати життя більшості хворих, багато бід трапляється через невчасну діагностику та відсутність необхідного ресурсу – устаткування, розхідних матеріалів, препаратів тощо. В таких умовах медикам надзвичайно важко, а іноді й неможливо, надавати адекватну допомогу пацієнтам.

Тому вибір даної сфери очевидний. А оскільки WOG із дня заснування надавав допомогу дітям, то логічно, що з часом ця допомога була систематизована та масштабована. Окрім того, ми дали можливість нашим клієнтам легко та без відчутних для їх гаманців витрат долучитися до добрих справ.

Для нас важливо бути потрібними і корисними там, де це необхідно та реально допомагає.

– Незмінними партнерами проєкту є Маша Єфросиніна, БФ "Твоя опора" та платформа Dobro.ua. Чому саме вони?

– Перш за все, ми переконані, що колаборація фондів, публічних особистостей та великого бізнесу робить благодійність ефективнішою. Адже поєднавши зусиллями, ми отримуємо набагато кращий результат.

Обидва фонди, з якими працюємо протягом багатьох років, мають бездоганну репутацію, давно довели інвесторам, клієнтам, загалом суспільству, що їх мета – реальна доброчинність та робота на результат.

Фундаментальні чинники для партнерства – це, звісно, прозорість та контрольованість процесів. Dobro.ua і "Твоя опора" щороку проходять аудит і надають звіт, що доводить їх чесність та прозорість. Це дуже важливо, адже ми розуміємо нашу відповідальність перед кожним, хто бере участь у благодійній акції. Окрім того, БФ "Твоя опора" – це єдиний від України член Всесвітньої федерації серця, що займається серцево-судинними захворюваннями і офіційно пов'язаний з Всесвітньою організацією охорони здоров'я.

– Скільки тривала акція "Дорога добра" цьогоріч? Яке і для кого обладнання закуплено за зібрані кошти?

– Акція стартувала 1 червня, а вже на початку вересня необхідна сума була зібрана. Для допомоги цьогоріч обрано два медичні заклади – Національний інститут серцево-судинної хірургії імені М.М.Амосова та Інститут педіатрії, акушерства та гінекології (ІПАГ).

Зазначу, що Інститут імені Амосова – саме те місце, де дітки з вродженими вадами серця мають шанс на порятунок. В цьому медзакладі щороку обстежують 10-12 тисяч маленьких пацієнтів з усіх куточків України. За результатами обстежень, майже 700 малюків оперують.

Цього разу Інститут Амосова визначив нагальну потребу в нових сучасних високотехнологічних операційних столах. Окрім того, придбано три двошприцевих насоси та 15 флаконів Кустодіолу.

Разом з тим, клінічні відділення Інституту ПАГ беруть на лікування найтяжчих пацієнтів зі всіх областей України. Насамперед тих, яким не можуть надати допомогу за місцем проживання. Тому до Інституту з великою надією на одужання поступають майбутні мами та хворі дітки.

У даному медзакладі критично не вистачає інкубаторів для недоношених діток. Нині, завдяки всім учасникам "Дороги добра", ІПАГ отримав новий сучасний кувез.

Загальна вартість вказаного обладнання та розхідних матеріалів склала 3 млн грн. Обладнання вже передане в медичні заклади, завдяки чому лікарі мають можливість ще більш ефективно лікувати діток, рятуючи їх життя.

– Відповідальний бізнес завжди створює нові проєкти або ж продовжує попередні. Які основні напрямки у сфері соціальної відповідальності розвиває WOG?

– В нас є три ключові точки фокусу, які ми вважаємо ДНК нашої компанії.

Перша – це залучення максимально широкої аудиторії до благодійності. "Дорога добра" – ключова точка фокусу цього напрямку.

Друга – розвиток дитини, її особистості та ролі в суспільстві. WOG третій рік поспіль втілює проєкт "Дивокава" – конкурс дитячих малюнків на новорічно-різдвяну тематику. Ми закликаємо маленьких українців вигадувати, креативити, генерувати ідеї та не боятись їх показати всій Україні. Діти надсилають геніальні малюнки, і ми раді, що входимо в їх історію. Кожна робота, подана на конкурс, дійсно унікальна, відображає неповторний внутрішній світ дитини та достойна мати своє продовження.

Твори публікуються на сайті конкурсу, де проходить відкрите онлайн голосування. Три роботи, які набирають найбільшу кількість голосів, лягають в основу зимової колекції горняток WOG. Таким чином, малюнки дітей набувають неймовірної популярності – їх бачать мільйони людей по всій країні. І ми точно знаємо, що улюблені напої в горнятках з малюнками, які створені зі світлими емоціями та чистими думками, дарують більше радості та тепла кожному нашому клієнту.

Діти мають реалізовувати себе та свою креативність. Це найкраще підґрунтя майбутнього. Тому WOG продовжує розвивати цей проєкт. І вже зовсім скоро – 19 грудня, в День Св. Миколая – кожен охочий зможе зігрітися дитячим теплом, взявши напій у святковому горнятку.

І ще одна складова ДНК WOG – екологічна відповідальність. В 2020-му ми запустили ряд проєктів в рамках екоплатформи "До природи з добром", і нині продовжуємо їх розвивати. Наші клієнти мають можливість зробити свідомий вибір та взяти напій в бамбуковому екогорнятку, обрати паперову екосоломинку для напоїв, скористатися екопідстаканником, виготовленим із макулатури та макухи, що залишається після приготування кавових напоїв в наших кавомашинах.

Важливо розуміти, що корисне робити можна вже сьогодні. Часто трапляється так, що різні стартапи та підприємства, знаючи про позицію компанії, звертаються до нас із пропозицією про реалізацію спільного проєкту. І ми готові експериментувати. Зізнаюся, не все виходить. Але реалізовуючи успішні пілоти, компанія оперативно розширює їх дію до національного покриття.

Нове покоління людей прагне працювати та бути оточеними компаніями, яким не байдуже на проблеми цього світу. Тому ми надалі будемо розвивати нові напрямки, реалізовувати проєкти, формувати правильні цінності в українців та долучати їх до добрих справ.