В Україні понад 3 мільйони людей з інвалідністю, і ця цифра зростає. Для 83% українців безбар’єрність уже стала новою суспільною цінністю, тому її запроваджують на всіх рівнях. Зокрема, український бренд Juliya Kros за підтримки Райффайзен Банку взявся за створення адаптивного одягу для ветеранів, пише 24 Канал.

Цікаво До 100 днів без турбот: як дозволити собі більше з кредитною карткою від Райфу

Для чого це потрібно?

На жаль, іноді поранення внаслідок бойових дій призводять до втрат кінцівок та ампутацій. Через це для багатьох ветеранів буденні, на перший погляд, речі стають справжнім викликом. Зокрема, носіння звичайного одягу.

Через неадаптованість вбрання дороговартісні протези часто лишаються у шафах, адже ветеранам їх незручно одягати. Спільна робота бренду Juliya Kros та Райффайзен Банку – це початок шляху розв'язання цієї проблеми.


Адаптивний одяг потрібен як складова безбар'єрності / Фото Антона Федорова

Проєкт бренду Juliya Kros з Райффайзен Банком, напевно, один з перших показує приклад того, як компанія може забезпечувати безбар'єрний простір для своїх працівників, піклуючись про створення і пошив одягу з функцією для людей з інвалідністю,
– розповіла Олена Філь, співзасновниця Juliya Kros.

Проєкт ставить перед собою амбітне завдання – поширювати культуру інклюзивного одягу, розробити рішення для людей з ампутаціями, аби вони могли одягнутися без сторонньої допомоги з протезами та без них.

Бренд Juliya Kros та Райффайзен Банк створюють одяг для ветеранів: дивіться відео

Створення кількох моделей адаптивного одягу профінансував Райффайзен Банк. Цей досвід став дуже важливим, адже надалі його планують масштабувати та навчати інших дизайнерів.


Досвід планують масштабувати / Фото Антона Федорова

За останні півтора року Райффайзен Банк інвестував понад 130 мільйонів гривень у розвиток власної безбар'єрності відділень та сервісів. В нашому банку працює понад 60 ветеранів, і ми із задоволенням підтримали бренд Juliya Kros у розробці адаптивного одягу. Ми щиро віримо, що кожна людина гідна носити комфортне і зручне вбрання,
– зазначила Оксана Шевченко, заступниця голови правління Райффайзен Банку.


Оксана Шевченко, заступниця голови правління Райффайзен Банку / Фото Антона Федорова

Працівник Райфу став учасником показу адаптивного одягу

Презентували першу адаптивну колекцію одягу на найгучнішій фешн-події в Україні – Ukrainian Fashion Week. На подіум вийшли ветерани і ветеранки, серед яких – Володимир Самусь.


Підготовка до виходу на подіум / Фото Антона Федорова

Що відомо про Володимира Самуся?

На початку 2022 року він був звичайним працівником. В родині чоловіка – військові: два брати служать, а невістка минулого року демобілізувалась. У квітні 2022-го Володимир Самусь добровольцем приєднався до 110 окремої механізованої бригади ЗСУ, а вже з червня воював на Авдіївському напрямку. Поранення зазнав у липні 2022 року під Красногорівкою. Після ампутації Володимир пройшов реабілітацію та отримав протез.

Після відновлення ветеран не здався: повернувся до улюблених занять, ходив у гори та грав у футбол. У вересні 2024 року Володимир став частиною команди Райффайзен Банку. Чоловік працює касиром у Києві. Як і раніше, він продовжує грати у футбол, тренується з побратимами та готується до чемпіонату у Великобританії.

Володимир Самусь вийшов на подіум Ukrainian Fashion Week в одязі, який розробили спеціально під його потреби.

В цьому проєкті ми створили штани для високої ампутації нижньої кінцівки для Володимира. І нам здається, ми впоралися з цією задачею. За словами Володимира, йому в них комфортно, зручно, як на роботі, так і на відпочинку,
– розповіла Юлія Перекрьостова, дизайнерка та співзасновниця Juliya Kros.


Володимир Самусь у адаптивному одязі / Фото Антона Федорова

Як Райф запроваджує безбар'єрність?

Райффайзен Банк не вперше долучається до важливих ініціатив, мета яких – зробити Україну безбар’єрною. Так, за останні два роки компанія зробила 225 відділень зовнішньо доступними. При цьому 180 з них – повністю інклюзивні: з підйомниками, кнопками виклику працівників, зручними касами, безбар’єрним внутрішнім простором і інклюзивними банкоматами з шрифтом Брайля та голосовим супроводом.

До кінця 2025 року банк планує адаптувати ще 40 відділень і розширити сервіс перекладу жестовою мовою на всі клієнтські запити. А для ветеранів Райф створив картку “Вдячність” із пільгами – вже понад 700 українців користуються нею.