Попри складну ситуацію в країні, понад 55% українських підприємців очікують на зростання бізнесу у 2026 році. Водночас 41% учасників ринку назвали воєнний ризик ключовою перешкодою для розвитку, а ще 27% вказали на нестабільність у податковому та регуляторному полі, свідчить дослідження Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА), інформує 24 Канал.

Дивіться також Маркетинг без бюджету: як малому бізнесу залишатися помітним

На основі цього звіту та аналізу поточних тенденцій, разом зі Škoda ми виділили 5 головних викликів, з якими найчастіше стикаються українські підприємці.

Економічна невизначеність і зростання витрат

Інфляція, зростання цін на енергоносії, логістику, матеріали – ці фактори збільшують собівартість виробництва та послуг. Малий і середній бізнес часто мають обмежені можливості для передавання цих витрат споживачу або отримання знижок постачальників.

Також важливим викликом є підвищення ставок кредитування. Коли банки і фінансові інституції реагують на інфляцію підвищенням облікових ставок, залучення капіталу стає дорожчим. Це зменшує можливості для інвестицій та підтримки росту.

Залучення інвестицій або кредитів часто ускладнене / Фото Unsplash

Пошук і утримання талантів

Ситуація на ринку праці непроста. Як пише ВВС-Україна, підприємці скаржаться на дефіцит кваліфікованих працівників, особливо у сферах технологій, IT, аналітики та сервіслогістики.

Крім того, у працівників нові вимоги: гнучкий графік, баланс між роботою та особистим життям, можливість професійного розвитку. Ті компанії, які не можуть запропонувати такі умови, втрачають кадри і стикаються зі зростанням витрат на плинність персоналу.

Вимоги працівників до роботодавців теж змінились / Фото Unsplash

Регуляторні зміни та відповідальність

Нові законодавчі норми у сферах оподаткування, захисту даних, екологічної відповідальності (ESG), стандарти якості, перевірок – все це створює додаткові бар'єри.

Підприємці витрачають час і ресурси на дотримання норм, оформлення дозволів, звітність, а іноді стикаються з правовими ризиками через зміни правил. Непередбачуваність регуляторного середовища робить довгострокове планування складнішим.

Технологічна трансформація та конкуренція

Штучний інтелект, автоматизація, цифрові платформи, зміни споживчої поведінки – ці фактори хоч і створюють нові можливості, але й становлять нові виклики. Підприємці мусять інвестувати в технології, освоювати цифрові інструменти, швидко адаптовувати бізнес-моделі.

Конкуренція з боку великих компаній чи стартапів, які краще використовують масштаб, інвестиції й інновації, теж вимагають більшої гнучкості та обережності із вибором ніш, продукції чи каналів продажу.

Нові виклики потребують нових рішень / Фото Unsplash

Škoda Kodiaq – ваш партнер у світі викликів

Škoda Kodiaq – це сучасний автомобіль, який поєднує пристрасть до комфорту, функціональність та технології. Салон моделі достатньо просторий, щоб розмістити пасажирів і вантаж без зайвих компромісів. Ергономіка та дизайн авто адаптовані під довготривалі поїздки, коли важливо, щоб усе було доступним, практичним та безпечним.

До слова, безпека є одним з ключових акцентів у Kodiaq: до дев'яти подушок безпеки, асистент систем водіння, передові допоміжні системи – усе для захисту водія і пасажирів у різних ситуаціях.

Окрім цього, технологічне оснащення моделі включає тризонний клімат-контроль, сидіння з масажем, інформаційно-розважальну систему з великими екранами й багатими можливостями підключення. Це забезпечує зручні поїздки навіть на довгих маршрутах, дозволяє підтримувати високий рівень комфорту в сімейних чи бізнес-поїздках.