Як йдеться в заяві Центру досліджень армії, конверсії і роззброєння, будівництво Керченського мосту становить загрозу для національної безпеки України.
Попри те, що Росія стверджувала, що будівництво мосту не вплине на свободу мореплавства в Чорному і Азовському морях, проте насправді Москва встановила суттєві обмеження за габаритами суден, які проходитимуть Керченською протокою після встановлення залізничної арки.
Читайте також: У Google пояснили, чому анексований Крим на картах є частиною Росії
"У зв’язку з висотою арки над рівнем моря в 35 метрів надводний габарит судна має бути не більше 33 метрів. Це виключає проходження протокою суден типу Panamax – їх надводний габарит становить 37,5 метра", – йдеться у звіті.
Відтак, за підрахунками експертів, збитки українських портів лише через обмеження становитимуть близько 25-30%.
Одна доба стоянки судна перед протокою в очікуванні відкриття проливу оцінюється в 20 тисяч доларів США. Враховуючи щоденний трафік суден через протоку на рівні 70-90 суден на добу, неважко підрахувати збитки, які прямо впливають на ціну фрахту та економічну привабливість регіону в цілому,
– зазначають експерти.