В основі системи - вантажівка, за кермом якої спеціально тренований професійний водій. Щоб примкнути до автопоїзда, потрібно догнати його та увімкнути функцію автоматичного управління. Система зв'язується з вантажівкою, іншими учасниками колони і бере керування автомобілем повністю на себе. Досягнувши пункту призначення, авто повертається у режим ручного управління і виходить зі складу автопоїзда.

“Ми, як учасники проекту, переконані - рух у такій колоні значно безпечніший. Однак технологія сама по собі не повинна спричиняти більше проблем, аніж вона вирішує. Тому зараз ми намагаємось визначити недоліки системи і знайти методи їхнього вирішення. Зокрема цікавить, що буде з учасниками колони, якщо один з них потрапить в аварію”, - каже Ерік Коуелін (компанія Volvo Cars).

Проблеми виникли не лише зі застосуванням нової технології. Для регулювання руху таких автопоїздів необхідно розробити нові закони та правила, які підійдуть для кожної європейської країни.

Спеціалісти з іспанської компанії Tecnalia вже випробовують технологію на спеціальному симуляторі. Серед головних завдань - з'ясувати, як почувається водій, рухаючись зі швидкістю 90 кілометрів на годину на рекордно малій відстані від інших учасників колони. І при цьому він абсолютно не бере участь у керуванні своїм авто.

“Ми вивчаємо реакцію людей на такий тісний рух. Справа в тому, що мінімальна дистанція між автомобілями у колоні дозволяє зменшити розхід пального і загальну довжину автопоїзда. Учасники експерименту реагують на це по-різному: хтось повністю довіряє автоматиці, інші ж побоюються і їх потрібно переконувати у безпечності системи”, - каже Хав'єр Санчес (компанія Tecnalia).

“Я трохи нервую, але загалом ідея подобається. У мене ніколи немає часу, щоб почитати газети. Втім, поки що я не можу повністю змиритися з тим, що довіряю своє авто і своє життя електроніці”, - сказав учасник експерименту Майдер Ларбуру (компанія Tecnalia).

Справжні випробування у реальних умовах розпочнуться незабаром. Спеціально для цих тестів компанія Volvo оснастила один зі своїх автомобілів новітніми сенсорами і кермовим управлінням. Це дозволить стежити за рухом авто попереду, дотримуватися відповідного напрямку і швидкості.

Якщо нововведення себе добре зарекомендують, то шведський автовиробник випускатиме їх серійно. Загалом розробка і випробування системи автономних автопоїздів триватимуть до кінця 2012 року. Учасники проекту розраховують, що до того часу колона складатиметься з вантажівки і 8-ми автомобілів.