Боротьба з корупцією

– Демонтаж системи дійсно залежить від Антикорупційного бюро. В нас і до створення бюро достатньо органів, які мали повноваження для того, щоб боротися з корупцією. Але чомусь наші західні партнери і громадянське суспільство, наполягали саме на створенні спеціалізованого антикорупційного органу, який матиме певні гарантії незалежності.

На мою думку, це пов'язано з тим, що це відправна точка – або успіху, або неуспіху України.

– Тому нам (НАБУ, – "24") не можна в будь-якому випадку ставати політичним органом.

Проблема судової системи

– Я не можу погодитися з тим, що проблема боротьби з корупцією полягає виключно в судах. Успіх кримінального провадження залежить не від того чи потрапить вона до чесної судді, чи не потрапить, а від того, наскільки належні і достовірні зібрані докази по справі.

Ризик неадекватного судового рішення у справі істотно зменшується, коли справа розслідувана в правовому полі.

– У мене постійно запитують з приводу необхідності створення спеціалізованих антикорупційних судів. Але я поки що можу сказати тільки одне: нам необхідно проводити судову реформу самим, без створення чергового спеціалізованого суду.

Результати розслідувань

– Ми почали передавати справи до суддів, які були затримані при отриманні хабарів. Закінчили справу щодо працівника Генеральної прокуратури, який намагався дати хабар члену конкурсної комісії НАБУ за працевлаштування в нашому органі.

В реальній роботі зараз більше 80 кримінальних проваджень.

Справа Мартиненка

– У Миколи Мартиненка ще досі статус "свідка". Це та справа, рішення по якій чекає громадянське суспільство. Але є ряд причин, які цю справу гальмують. Наприклад, не передавання певних справ, які нам необхідні у справі Мартиненка, вони зараз в Генеральній прокуратурі.

– Ми будемо працювати в правовому полі, і коли буде достатньо даних для змісту підозри з будь-якого кримінального провадження – воно буде оголошено.

Меморандум з бюро розслідування США

– Я погодив меморандум з федеральним бюро розслідувань США. Зараз вони нам надіслали меморандум, ми вивчили і відправили для підпису. Я сподіваюся, що найближчим часом він буде підписаний в остаточному варіанті.

– Крім цього було анонсовано, що запрацює обладнання, яке буде передано для перекладу кримінального провадження в електронну форму.

Вже є делеговані працівники FBI, які зараз контактують з нашими працівниками.

Корупція на Одеському припортовому заводі

– На момент проведення антикорупційного форуму в Одесі у нас вже було виробництво по Одеському припортовому заводі. Матеріали були напрацьовані ще до того, як детективи Антикорупційного прокурора почали проводити розслідування.

– Після антикорупційного форуму Саакашвілі ніхто нам нічого не передавав. Всі матеріали, які ми маємо у справі, яка стосується Одеського припортового заводу – це все видобуто нашими детективами.

Справа Кононенка

– Ця справа була зареєстрована, кримінальне провадження було зареєстровано за заявою міністра економіки Абромавічуса. Зараз з ним проведені слідчі дії і надана можливість дати показання.

– Ми оголосили про підозру в.о. директора "Нафтогазу". Розслідування по цій справі триває.

Прослуховування

– Я вдячний голові Служби безпеки Грицаку за те, що він в рамках законодавства надав можливість детективам Антикорупційного бюро здійснювати прослуховування прямо в приміщенні НАБУ. Створено відповідні робочі місця, ми через службу безпеки включаємось до операторів.

– Я хотів би, щоб детективи антикорупційного бюро мали можливість у випадку отримання дозволу з суду про прослуховування, зняти інформації з засобів зв'язку, мали прямий доступ до оператора.

Стосунки із Шокіним

– Скажу відверто, посада Генпрокурора має лише посереднє значення для НАБУ. Зараз для нас, для детектива, антикорупційний прокурор це остання інстанція, якщо ми говоримо про розслідування кримінальних проваджень.

Спеціально було виведено норму під цю прокуратуру і були передбачені гарантії незалежності, в тому числі і неможливість Генпрокурора давати вказівки з приводу антикорупційних розслідувань.

Ситуація в ГПУ

– Питання роботи Генпрокурора деякі намагаються зробити політичною відповідальністю Президента. Я вважаю, що за це повинні нести відповідальність як Президент, так і парламент.